Probleme mari pentru CFR Călători! Trenurile noi de la Alstom pică pe bandă rulantă: Din trei rame primite, doar una mai rămâne în circulație

CFR Călători anunță probleme cu noile trenuri Alstom Coradia: din cele trei rame primite, doar două mai circulă, iar una va fi retrasă pe 6 octombrie. Situația creează disconfort pentru pasageri, care sunt transportați acum cu vagoane clasice

CFR Călători, probleme cu trenurile Alstom: din trei rame primite, doar una va mai rămâne în circulație

Situație delicată pentru transportul feroviar de pasageri. CFR Călători anunță că din cele trei rame electrice Coradia Alstom puse la dispoziția companiei de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), doar două mai sunt funcționale în prezent, iar una dintre acestea urmează să fie retrasă din circulație începând cu 6 octombrie 2025.

Prima ramă Alstom a fost retrasă pe 19 septembrie 2025, în urma unor probleme tehnice semnalate de producător. În aceste condiții, cele patru trenuri interregionale IR 16091, IR 16092, IR 16093 și IR 16094, care circulau pe ruta București Nord – Constanța și retur, sunt operate momentan cu vagoane și locomotive clasice, finanțate prin PNRR.

CFR Călători precizează că Alstom a notificat compania în legătură cu retragerea unei noi rame Coradia, începând cu data de 6 octombrie. În acest moment, nu există o dată oficială pentru repunerea în circulație a trenurilor defecte.

„Facem eforturi pentru a înlocui ramele retrase cu vagoane din parcul propriu, astfel încât pasagerii să fie afectați cât mai puțin. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, se arată în comunicatul operatorului feroviar, potrivit economica.

Șase trenuri construite, dar nu toate funcționale

Pe 25 septembrie 2025, o echipă a ARF a efectuat recepția preliminară a celei de-a șasea rame electrice interregionale Coradia Stream (unitatea TS06), livrată de fabrica Alstom din Bautzen, Germania.

Aceasta face parte din contractul semnat în 2022 între ARF și Alstom Ferroviaria SpA, prin care România urmează să primească 37 de rame electrice noi destinate transportului interregional.

Potrivit contractului, noile rame electrice Coradia Stream vor deservi principalele rute interregionale:

  1. București – Constanța;
  2. București – Craiova;
  3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
  4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
  5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Astfel, deși România are deja șase trenuri moderne livrate de Alstom, doar două mai circulă efectiv în prezent, iar după 6 octombrie va rămâne funcțională o singură ramă.

Comentarii Facebook