Miercuri 27 Octombrie

Oros: România va avea Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare


Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a anunțat că România va avea, din 2022, Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare. Scopul acesteia fiind promovarea şi garantarea faptului că produsele tradiţionale româneşti sunt autentice, a anunţat ministrul Agriculturii, Adrian Oros, marţi, într-o conferinţă de presă.

Agenția de Calitate și Marketing a Produselor Agroalimentare va constitui o nouă pârghie prin care Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va putea sprijini producătorii locali, alături de implementarea schemelor de calitate pentru produsele alimentare, de noua strategie privind achizițiile publice a produselor alimentare și de programele de educare a consumatorului.

Există şi a patra pârghie, sper că va ieşi, este în faza finală la Comisia de agricultură din Camera Deputaţilor – Directiva 633 privind practicile comerciale neloiale, care stabileşte relaţii corecte între micul producător sau procesatorul român şi comerciantul dominant care, din nefericire, în România nu este român. De la începutul anului viitor acest lucru va fi pus în practică de Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare. Un model european care funcţionează peste tot. În această entitate, care este un parteneriat public – privat, comitetul de coordonare este format din mediul asociativ şi instituţii, cu obiective clare şi cu buget. Agenţia va face promovare pe scheme de calitate şi vor garanta că într-adevăr acele produse sunt chiar produse tradiţionale, produse montane sau alte produse care aparţin unor scheme de calitate”, a spus ministrul Agriculturii.

Adrian Oros a precizat, totodată, că noua Agenţie de Calitate și Marketing va trebui să colaboreze cu echipa ce se va instala la Casa Unirea.

Această agenţie, care va lucra pe baza strategiei făcută împreună cu mediul asociativ, va folosi în primul rând bani europeni şi va conlucra foarte bine cu noul mod de abordare al Casei Unirea. După ce vor finaliza acolo problemele administrative, litigiile, noua echipă care se va instala va cuprinde membrii selectaţi pe principiul guvernanţei corporative şi vor trebuie să lucreze cu această Agenţie de Calitate şi Marketing”, a susţinut Adrian Oros.

Casa Română de Comerţ Agroalimentar ”Unirea” a fost înființată în noiembrie 2018 prin Hotărâre de Guvern, urmând ca prin această societate comercială să se creeze un mecanism naţional care să asigure achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia către reţele comerciale interne sau de export.

La momentul respectiv, autorităţile menţionau faptul că entitatea se baza pe trei piloni de structurare şi dezvoltare:

- o reţea naţională în profil teritorial de clustere agricole, care integra la nivelul uneia sau mai multor Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT), resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice având în structură cel puţin un centru de colectare/distribuţie a produselor;

- o reţea de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială, prin care să se asigure sortarea, ambalarea şi depozitarea în condiţii corespunzătoare a produselor agricole constituind în cantităţi, sortimente şi la calitatea necesare promovării lor ritmice în reţelele comerciale interne, dar şi contingentarea pentru operaţiuni importante de export;

- o reţea naţională de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agro-alimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă care să contribuie, între altele, şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale.

În vara anului 2019, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a dispus Corpului de control efectuarea unei verificări de fond asupra întregii activităţi a Casei de Comerţ pentru produse agroalimentare Unirea S.A, în condiţiile în care membrii Consiliului de Administraţie au semnalat “grave probleme privind modul de cheltuire a bugetului alocat Casei de Comerţ”.

Comentarii Facebook