Octavian Buzoianu a explicat de ce a murit brandul Feleacul și cum a fost folosit terenul

 

Candidatul independent la Primăria Cluj-Napoca, Octavian Buzoianu, un om de afaceri de succes, a explicat ce s-a întâmplat cu brandul Feleacul, preluat la începutul anilor 2000.

 

Eu am cumpărat acțiunile Feleacu pe o lichidare de la bancă. Am cumpărat practic un faliment. Dacă discutăm despre ceea ce însemna Feleacul anilor 1990, e una, dar dacă discutăm despre momentul în care am achiziționat eu acțiunile, este deja un alt subiect. Era un faliment! Nu mai producea și ne-am chinuit împreună cu fratele meu și ceilalți acționari, după ce am preluat fabrica unde mai erau 100 de oameni, și am încercat să relansăm producția. Era imposibil pentru că pierderea pieței nu mai era deloc posibil de recuperat și făcea ineficientă activitatea.

 

Am căutat o soluție prin care să nu distrugem. Am căutat un producător, care avea produse complementare și care ar fi putut să preia și să ducă mai departe cât de cât elementele care mai existau. Azi se fabrică și pufarine și halvaua, le găsiți în magazin. E adevărat că sunt fabricate de alt producător. Asta e economia modernă. Nu putem să stăm închistați în tiparele anilor 70”, a afirmat Octavian Buzoianu, la emisiunea Știri de Cluj LIVE

 

Întrebat dacă acolo a făcut hotelul de cinci stele, acesta spus că ”hotelul a apărut pe o locație a Feleacului, care era închisă de câțiva ani și era deja o ruină. Aveam atenționări din partea Primăriei că era un pericol public. Noi a trebuie să demolăm acolo ca să nu se întâmple acccidente. Pe acea locație, noi am adus un proiect fanion pentru Cluj. Un hotel de cinci stele, acum zece ani. Mulți dintre prietenii mei mi-au spus că sunt nebun că fac așa ceva. Le-am spus că Clujul se dezvoltă. Am avut curajul să fac acest lucru. Dintr-o ruină am făcut ceea ce este acolo.

 

Locația de pe strada Henri Barbusse era cea care încă producea. Acolo, în loc de 100 de oameni lucrează acum peste 1000. Haideți să comparăm cifrele. Sigur, dacă vrei să comentezi negativ, în orice găsești probleme, dar dacă vrei să fii obiectiv atunci lucrurile stau așa”, a mai adăugat Buzoianu.

 

Inițial, pe terenul de pe strada Henri Barbusse frații Buzoianu au vrut să ridice blocuri. Investiția ar fi fost de 30 de milioane de euro, iar valoarea finală a proiectului de 100 de milioane de euro. Criza financiară le-a pus bețe în roate, iar Călin și Octavian Buzoianu s-au repliat și au dezvoltat o clădire de birouri, proiectul Cluj Business Center, ce cuprinde trei clădiri de şapte etaje şi care are peste 57.000 mp.

 

Investiția a fost realizată cu credit bancar. Pentru prima clădire de birouri creditul a fost de 30 de milioane de euro. 

 

Octavian Buzoianu despre plecarea Ursus de la Cluj: Eu cum credeți că m-am simțit

Comentarii Facebook