Napolact, celebrul brand românesc de lactate, vândut ungurilor! Ce se întâmplă cu fabricile din Cluj și Târgu Mureș?
Royal FrieslandCampina N.V. anunță că a încheiat un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România către Bonafarm Group, tranzacție care include brandul Napolact și facilitățile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Bonafarm, noul proprietar, este un grup maghiar controlat de cel mai bogat om din Ungaria, Sándor Csányi.
Acordul vizează participația Royal FrieslandCampina în compania românească care deține brandul Napolact, gestionează două unități de producție moderne în Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are aproximativ 400 de angajați. Finalizarea tranzacției, condiționată de obținerea aprobărilor uzuale, inclusiv avizul Consiliului Concurenței din România, este estimată pentru sfârșitul lunii decembrie 2025.
„Decizia vine în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele sale principale, pe segmente de creștere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei și pe piețele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim”, transmite compania.
Deși compania din România deține o poziție de lider pe piața locală a lactatelor, activitățile sale oferă sinergii limitate cu portofoliul din Europa și nu folosește lapte de la fermele membre Royal FrieslandCampina, a mai transmis grupul.
CITEȘTE ȘI: Napolact, cel mai iubit brand de lactate românesc, ar putea deveni ...unguresc! O mare companie din Ungaria, prima pe lista cumpărătorilor Napolact
„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință. Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permițându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În același timp, tranzacția oferă noi oportunități de creștere pentru afacerea din România și pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezență regională mai puternică”, a declarat Dustin Woodward, Președintele Royal FrieslandCampina Europa.
FrieslandCampina este prezentă pe piaţa românească cu mărcile Napolact, Campina şi Dots şi oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt şi gustări pe bază de lapte. De departe, Napolact este cel mai puternic brand din portofoliul grupului în România. În prezent, Napolact este unul dintre cele mai vândute branduri de lactate, care are în portofoliu lapte, iaurturi, brânzeturi, unt, dar şi alte produse.
FrieslandCampina este una dintre cele mai mari cooperative din domeniul lactatelor din lume. În total, cooperativa are peste 9.400 de ferme membre şI 14.600 de femieri în Olanda, Belgia şI Germania.
Conform datelor Ministerului de Finanțe, consultate de Economedia, Friesland Campina a încheiat anul 2024 cu afaceri mai mari decât în 2023, însă pierderile s-au adâncit, iar numărul de angajați a scăzut. Mai precis, în 2024 compania a înregistrat afaceri de 588,819 milioane de lei (în creștere de la 564,62 milioane anul anterior) și avea o pierdere de 29,4 milioane de lei (de la 235.881 lei în 2023). Compania avea 422 de angajați, în scădere de la 491 în anul anterior, notează economedia.ro.
35 Comentarii