Factura unui clujean la gaz și electricitate crește peste noapte de aproape 3 ori. Toți clienții vor primi SOMAȚIA aceasta


Un clujean s-a trezit acasă cu o adresă de la E-ON Energie România, prin care este informat că din 1 ianuarie prețul la care sunt livrate gazele naturale crește de 2,6 ori, iar pentru electricitate de 2,57 ori.

Clujeanul a semnat în 14 aprilie 2021 un contract cu E-ON Energie România, care a oferit energie electrică și gaze naturale. Prețul pentru energia electrică din contractul semnat a fost de 0,260 lei / kWh, plus un abonament de 0,3 lei pe zi/ loc consum. La gazele naturale prețul din contract a fost de 0,092 lei/ kWh, plus un abonament de 0,3 lei/ zi / loc de consum. 

Zilele trecute, E-ON Energie România a schimbat foaie. Abonamentul a rămas de 0,3 lei pe zi, dar prețul de furnizare a energiei electrice a crescut la 0,670 lei / kWh, iar pentru gaze la 0,240 lei / kWh.

Creșterea la gazele furnizate este de 2,6 ori, iar la energie electrică de 2,57 ori. 

Factură frunizare energie electrică aprilie 2021
Factură frunizare energie electrică 1 ianuarie 2022
0,260 lei / kWh
0,670 lei / kWh
Factură frunizare gaz aprilie 2021
Factură frunizare gaz 1 ianuarie 2022
0,092 lei/ kWh
0,240 lei / kWh
+2,57 ori
+2,6 ori

Clujeanul ne-a relatat ce s-a întâmplat:

Am decis asupra semnării unui contract (pe doi ani, de către mama mea) cu E-ON, firmă care ne livra deja gazele naturale, care a părut - aș exagera în mod sincer să spun cea mai serioasă - dar în orice caz cea mai puțin neserioasă firmă din domeniu. Tot acest timp investit de mine timp de două luni, și garanțiile primite din partea firmei E-ON (am fost de față la semnarea contractului, și asigurat și eu, ulterior și mama mea de acest lucru  - mai exact de avantajul PREȚURILOR FIXE/STABILE de care vom beneficia pe durata contractului - în mod repetat, inclusiv în convorbiri telefonice care au fost înregistrate) s-a transformat în timp irosit și, din nou BĂTAIE DE JOC CRASĂ la adresa mea și a părții contractante ca client când, vinerea trecută, mama mea a primit un Act adițional (mai exact o somație, în conținutul său - atașat mai jos) care ne anunță creșterea cu un PROCENT SUBSTANȚIAL MAI MARE DE 100% (mai mult decât DUBLAREA) a prețurilor la electricitate și gaze naturale, în cadrul aceea ce se pretinde a fi ACELAȘI CONTRACT. Mă întreb, cred pe bună dreptate, care mai este în acest caz „avantajul” pe care în am/avem în urma semnării contractului tip abonament (precedat de cele două luni de documentare despre care v-am relatat) față de cei care au rămas cu vechile contracte prelungite automat, fără să-și bată capul - avantaj de care am fost ASIGURAȚI, și pe care ni l-au GARANTAT, tuturor celor care au efectuat demersuri similare cu ale mele/mamei mele AUTORITĂȚILE STATULUI ROMÂN?”, ne-a relatat clientul.

Obiecțiile majore ridicate de mine sunt următoarele: 

1) Nerespectarea principiului legal de bază care (alături de conformitatea acestuia cu legislația în vigoare), condiționează valabilitatea unui contract, mai exact acela al BUNEI CREDINȚE în întocmirea și aplicarea sa. Astfel, deși eu și mama mea am fost asigurați de repetate ori, în cadrul unor convorbiri telefonice înregistrate anterior semnării contractului, față în față în momentul semnării acestuia precum și ulterior (mama mea, într-o convorbire cu siguranță înregistrată și la care s-a întâmplat să fiu și eu de față, atunci când i s-a cerut confirmarea acordului exprimat prin semnătură privitor la demararea contractului, iar ea a întrebat DE DOUĂ ORI dacă aceasta înseamnă că prețurile vor rămâne cele prevăzute în contract pe perioada acestuia, și i s-a răspuns, tot de două ori, afirmativ).

În plus, Actul adițional în formă de somație încalcă, în opinia mea oarecum documentată (am studiat discipline de drept în facultate, deci nu sunt complet străin de domeniu) prevederile contractuale specifice, mai exact partea marcată și subliniată de mine cu pixul în Anexa finală din contractul atașat. Față de aplicarea prețurilor fixe/stabilite pe toată perioada contractuală sunt prevăzute doar două tipuri de situații în care s-ar putea face excepții, de asemenea marcate de mine în textul contractului:

-  Prima (în ordinea în care apar în text) se referă la cheltuieli, taxe și impozite impuse de Guvern au alte instituții ale statului (ceea ce în mod evident nu este cazul) 

- A doua are în vedere „apariția unor evenimente și circumstanțe extraordinare (care includ, fără a se limita la, modificări survenite pe piața energiei electrice și/sau a gazelor naturale, a evenimente de natură tehnică, economică...)” etc. DOAR că în aceste cazuri modificarea prețurilor este condiționată, în forma în care însăși compania furnizoare formulează contractul, în primul rând de EXISTENȚA UNOR NEGOCIERI cu consumatorul/clientul, care să preceadă mărirea de preț, în al doilea  de o descriere a evenimentelor și circumstanțelor respective (= care au dus la decizia privind majorarea tarifelor, și a consecințelor acestora - enunțul simplu/simplificator din deschiderea Actului adițional/somației neputându-se numi în niciun caz explicare a circumstanțelor și efectelor lor) și în al treilea rând de ACORDAREA UNUI TERMEN DE 30 DE ZILE PENTRU NEGOCIERE/RENEGOCIERE ÎNTRE PĂRȚI (deși mă întreb, și vă întreb extrem de sincer, cum ar putea avea loc o asemenea negociere în condiții de egalitate între părți - o mare companie și o persoană fizică - și echitate pentru CLIENT, în așa fel încât să se respecte si condiția de BUNĂ CREDINȚĂ care condiționează validitatea orcărui contract). Revenind, Actul adițional/somația nu respectă niciuna din cele trei condiții, mai exact le încalcă pe toate cele trei. Cauzele nu sunt explicate, nici urmările/efectele lor asupra furnizorului, nici măcar nu se pune problema unor negocieri iar termenul ultimativ prezentat, de la care (conform viziunii E-ON) dacă nu este denunțat ACELAȘI CONTRACT (dar cu prețuri triple) decurge în continuare prin ACORD TACIT este cel de 14.12.2021 (un termen fix, departe de cele 30 de zile prevăzute contractual, reprezentând mai exact 17 zile CALENDARISTICE de la primirea înștiințării). Permiteți-mi să cred, mai ales după experiența relativ aprofundată avută în interacțiunile mele cu E-ON și ceilalți furnizori de energie că trimiterea acestor somații EXACT în pragul vacantei prelungite de 1 Decembrie, și cu puțin înainte de Sărbătorile de iarnă nu reprezintă o întâmplare, ci rezultatul unui calcul pragmatic și măsura exactă a respectului domniilor lor față de clienți.

2) Deși în toate discuțiile menționate la punctul 1, telefonice sau față în față, procedând dar și SUCCED ND semnarea contractului a fost vorba de o perioadă contractuală de 2 ani de zile (care să asigure prețuri fixe/stabile, durata de 2 ani fiind un UNUL DINTRE MOTIVELE pentru care am optat pentru E-ON), am observat abia acum, recitind Contractul, cu surprindere, că perioadă specificată în scris în Anexa acestuia este una de 12 luni. Desigur, e o scăpare din partea clientului-semnatar, dar dvs. cred că ați putea dovedi cu ușurință că e vorba de o eroare, mai ales solicitând E-ON verificarea convorbirii lor telefonice înregistrate cu mama mea, ..., avută în preajma începutului lunii august 2021”, a scris clujeanul în plângerea adresată Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Cluj.

Foto: Prețurile promise în aprilie 2021

e.on.jpg

Foto: Actul adițional primit în 12 noiembrie, prin care prețurile cresc

Fără titlu1.jpg

Dacă aveți informații sau cazuri care trebuie prezentate public, ne puteți scrie pe office@stiridecluj.com, Whatsapp (0722804093) sau pe Facebook, iar reporterii Știri de Cluj vor prelua cazul și sesiza autoritățile. 

Comentarii Facebook