Ea este moștenitoarea uneia dintre cele mai mari companii din Ardeal. Are mii de angajați și cifră de afaceri amețitoare: „Tatăl meu, inspirația mea”
Theodora Popa-Liteanu: moștenitoarea unei mari comanii din Transilvania și lidera unui imperiu de sute de milioane de euro
Theodora Popa-Liteanu este vicepreședinte și acționar majoritar al Transavia, una dintre cele mai mari companii de familie din România. Afacerea, fondată de tatăl său, Ioan Popa, se află printre principalii jucători din industria cărnii de pui, cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei în 2024 și peste 2.300 de angajați.
Un moment esențial din cariera sa a fost înțelegerea faptului că, deși face parte dintr-o afacere de familie, trebuie să demonstreze prin propriile fapte că merită să fie acolo.
Rolul de lider și valorile personale
Pentru Theodora Popa-Liteanu, conducerea companiei presupune decizii complexe și provocări atât pe plan profesional, cât și personal. „Pentru mine, adevărata reușită înseamnă să evoluez constant, atât în business, cât și ca om, fără să pierd din vedere ceea ce este cu adevărat important.”
De peste 15 ani implicată în afacerea familiei, Theodora Popa-Liteanu a preluat oficial controlul companiei Transavia, devenind acționar majoritar cu 78,2%, conform reprezentanților companiei.
Despre Transavia
Transavia este liderul pieței locale de carne de pui, cu o istorie de 34 de ani. Compania deține 31 de ferme de creștere a păsărilor, patru ferme vegetale, o fabrică de nutrețuri combinate, trei abatoare moderne și o fabrică de procesare a cărnii. În fermele proprii, localizate în opt județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui, aproximativ 30% din producție fiind destinată exportului.
„Mereu am admirat leadershipul tatălui meu, care a construit, cu viziune și determinare, una dintre cele mai respectate afaceri de familie din estul Europei, o companie solidă, bazată pe principii clare și pe un angajament constant față de excelență. De la el am învățat că excelența nu este un obiectiv, ci un mod de a lucra și de a interacționa, potrivit Business Magazin."
Principiile care ghidează activitatea Transavia sunt competența și grijă față de fiecare colaborator, fie că vorbim despre angajați, parteneri sau consumatori.
Viziunea pentru viitor
Deși nu are un vision board propriu, Theodora Popa-Liteanu spune că, dacă ar avea unul, ar simboliza echilibrul între tradiție și inovație: „Pe o parte a balanței aș pune o fotografie cu tatăl meu în primele zile ale companiei, muncind cu pasiune, construind fundația acestui business. Pe cealaltă parte, aș alege o imagine a viitorului, care simbolizează continuitatea și evoluția și mai ales responsabilitatea pe care o am ca 'a doua generație'."
În următorii cinci ani, obiectivele sale includ consolidarea poziției de lider a Transavia în România, extinderea internațională și menținerea standardelor de excelență, inovație și sustenabilitate.
Despre leadership și inspirație
Pentru Theodora Popa-Liteanu, succesul nu se măsoară doar în rezultate financiare, ci și în creșterea responsabilă, sustenabilă și durabilă a companiei, respectând valorile și moștenirea familiei.
1 Comentariu