Drum expres Cluj - Dej! S-au depus oferte pentru studiul de fezabilitate


Patru asocieri au depus oferte pentru a realiza studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj - Dej. 

Până la termenul limită de deschidere, au depus oferte urmatorii agenți economici:

1. Asocierea SC ADURO IMPEX SRL – 3TI PROGETTI ITALIA-INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. – SC SPECIALIST SMART GROUP SRL

2. Asocierea SC D P CONSULT SA. – SC EXPLAN SRL – SCA TEAHA & FUZESI

3. Asocierea SC SEARCH CORPORATION SRL – SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL

4. Asocierea SC VIAPONTE ROM SRL – METROUL S.A. – SC CAPITAL VISION SRL

Valoarea estimată a contractului este de 22.199.530,50 lei fără TVA.

Durata contractului este de 18 luni (din care 14 luni – Elaborare Studiu de Fezabilitate).

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Drumul Expres Cluj - Dej a fost ”opera” fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat vineri, 18 iunie, pe șantierul autostrăzii Nădășelu - Poarta Sălajului, că drumul ce va fi făcut între Cluj-Napoca și Dej ar putea avea profil de autostradă.

Am scos la licitație drumul de mare viteză între Cluj și Dej, dar vom vedea profilul drumului, drum expres de 22 de metri lățime sau autostradă, de 26 de metri lățime. Asta va reieși din analiza experților. Între Cluj și Dej este un sector de drum extrem de aglomerat”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

În 11 iunie 2021, Drulă scria pe Facebook că între Cluj și Dej se va face un Drum Expres. ”Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni.

Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră.

Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu.

Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului”, precizează ministrul Transporturilor, Constantin Drulă.

Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.

Harta prezentată de ministrul Drulă este doar un draft și nu reprezintă traseul final.

Drumurile expres nu au benzi de siguranță, iar viteza maximă la câmpie (120km/h), au cel puțin două benzi pe sens, ocolesc localitățile, nu au benzi de siguranță și nu se intersectează cu altă cale de transport. 

Realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai puțin decât autostrăzile, iar pe viitor pot fi upgradate la nivel de autostradă.

Comentarii Facebook