Ce companie vrea să ia fața Decathlon la Cluj și în toată țara: Deschide magazine de sport pentru clienții cu venituri mici, de 10 mii metri pătrați
SURPRIZĂ ÎN RETAILUL SPORTIV | Intersport pregătește un MEGA magazin în România. Grecii vor să ia fața Decathlon, iar Clujul este pe radar
România ar putea fi locul unui experiment în retailul sportiv european. Grupul elen Fourlis, care deține licența Intersport pentru mai multe piețe din regiune, va lansa un nou tip de magazin sub brandul Intersport, cu o suprafață considerabil mai mare decât cea a unităților actuale. Această inițiativă va debuta sub formă de test regional, iar locația aleasă pentru experiment este România.
Planurile indică faptul că magazinele vor avea o suprafață ce poate ajunge la 10.000 metri pătrați, potrivit profit.ro. Modelul urmează exemplul magazinelor mari Intersport din piețele occidentale, precum Italia, unde astfel de unități deja funcționează.
Conceptul MEGA Intersport: retail de masă, prețuri mai accesibile
Acest nou format se va diferenția clar față de rețeaua clasică Intersport, prin dimensiune, ofertă și publicul-țintă. Potrivit sursei citate, principala schimbare este orientarea către consumatorii cu venituri medii și mici, ceea ce înseamnă o gamă mai largă de produse la prețuri accesibile.
Noile magazine vor include mai multe mărci private Intersport, dar și produse low-cost de la branduri cunoscute din industria sportivă.
Un astfel de mix ar urma să le permită grecilor să intre mai agresiv în competiție cu Decathlon, care domină în prezent piața din România.
Când și unde? România, 2026 sau 2027
Data lansării primului magazin din această categorie este estimată pentru anul 2026 sau, cel târziu, 2027.
Decathlon, liderul de piață actual
În prezent, Decathlon deține o poziție solidă în România, cu 31 de magazine deschise din 2009 încoace. În ultimul deceniu, compania a înregistrat o creștere semnificativă: de la o cifră de afaceri de 411,4 milioane de lei, la 1,367 miliarde de lei.
Și profitul net a urcat de aproape patru ori în acest interval, atingând 72,6 milioane de lei. Decathlon vinde atât produse sub mărci proprii, precum Quechua, Btwin, Domyos sau Nabaiji, cât și articole de la branduri internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor profesioniști.
Intersport, deținut la nivel local tot de grupul Fourlis, este activ în România din 2004 și are, la rândul său, 31 de magazine în funcțiune. Lansarea MEGA Intersport ar marca o nouă etapă în evoluția brandului pe piața românească, mizând pe spații mari, sortimentație diversificată și prețuri competitive.
Extinderea planificată și în Grecia
România va fi prima țară unde se testează acest format, dar planul este ca, după validarea modelului, să fie replicate și în Grecia. Grupul Fourlis are în vedere deschiderea a cinci unități mari în țara de origine: două în Atena, două în Salonic și una în Creta.
Fiecare dintre aceste magazine ar urma să contribuie cu aproximativ 10 milioane de euro anual la cifra de afaceri a grupului.
5 Comentarii
piata e la pamant, toate magazinele mici se inchid. Corporatistii astia sa mearga la dracu inapoi de unde au venit.
ca ca tul asta de tara esuata e in FALIMENT!!!!!
ce magazine visati?!?! imbecili spalati la creieri!!!!!
Sunteti in mare eroare! Firma merge tot mai prost, preturi mari, venituri mici.Daca vine o firma concurenta cu preturi mici, sparge piata!!!!
Intersport a dat daliment in Cluj.
Decathlon e un magazin pentru toate buzunarele pe departe cel mai bun!