Bătălie pe miliardul de euro pentru construirea tunelului pe sub Meseș, parte din Autostrada Transilvania


Pentru licitația de construire a tunelului pe sub Meseș care sunt 62 de firme interesate. Acestea au cerut informaţii despre proiect și condițiile de participare. Tunelul face parte din tronsonul Poarta Sălajului - Nușfalău.

Probabil cei 62 se vor asocia şi vom avea 10-15 oferte. Sunt convins că vor fi peste 10 oferte pentru acest obiectiv", a spus Lucian Bode, ministrul de Interne.

Tunelul Meseș face parte din tronsonul Poarta Sălajului - Nușfalău

Tronsonul are 62 de km, iar depunerea ofertelor se va face din 19 februarie.

Precalificarea înseamnă că primii şase vor fi selectaţi pe baza experienţei în tuneluri realizate în Uniunea Europeană, în execuţia de poduri, a cifrei de afaceri - care trebuie să fie de minim un miliard de euro, de asemenea, să aibă utilaje în proprietate. După ce vor fi parcurse aceste proceduri, în circa 60 de zile se vor analiza ofertele depuse, iar primii şase vor fi invitaţi să depune ofertele angajante - tehnică şi financiară. Probabil vor fi 30 de zile termen de depunere a ofertelor, încă 60 de zile evaluarea ofertelor. În minim şase luni, fără contestaţii, am putea avea un contract de proiectare şi execuţie pentru tronsonul Poarta Sălajului-Nuşfalău”, a declarat ministrul, conform Adevărul.ro.

Tunelul Meseș va fi cel mai lung din țară

Tunelul va avea o lungime de 2,4 kilometri și va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău.

Tunelul duce la evitarea unor lucrări monstru: săpături adânci de 42 de metri şi late de 120 de metri, pentru a trece autostrada e la Cluj spre Borș. 

Cel mai lung tunel din România este în prezent cel de pe Transfăgărăşan, care are 884 de metri lungime, și a fost construit în 1972. Pentru realizarea sa au fost săpaţi peste 41.000 de metri cubi de piatră, folosindu-se 20 de tone de dinamită, potrivit transfagarasan.eu.

După finalizare, tunelul Meseș va fi cel mai lung din România, cu 2,4 kilometri.

Comentarii Facebook