Mai mulți influenceri din România au fost păcăliți să promoveze un produs care nu există. Au crezut că primesc un colet de la Casa Regală


Un creator de conținut pe YouTube a vrut să demonstreze cât ușor promovează influencerii produse pe care nu le cunosc, fără a verifica înainte dacă sunt sau nu de calitate. Astfel, youtuber-ul a decis să facă un experiment, a pregătit un produs fictiv pe care să-l trimită influencerilor printr-un pachet PR și a așteptat să vadă dacă aceștia îl vor promova.

În pachetul trimis de youtuber se găsea ,,Brânza Regelui”, pe care tânărul a lăudat-o în scrisoarea care însoțea produsul ca fiind creată la mănăstirea fictivă „Cloașter”, cu ocazia aniversării de 75 de ani ai Regelui Charles. De fapt, în colet se afla o brânză camembert din polonia, care costa doar 7 lei. Pentru ca totul să pară mai real tânărul a pus ,,Brânza Regelui”, scrisoarea care ,,venea din partea  Casei Regale”  și câteva sticluțe mici de vin românesc într-o cutie care deși părea ,,de lux”, era și ea de proastă calitate. 

Cu ajutorul Inteligenței Artificiale, tânărul a creat o identitate fictivă, a unui presupus șef al departamentului de comunicare al Casei Regale, a creat un mail și a contactat influencerii. 

Din 16 influenceri contactați, 8 au acceptat invitația de a promova „Brânza Regelui”, printre care și Oana Roman, Ana Morodan, Claudisky, Theo Zeciu, Gabriel MG, și chiar și soția lui Flick.

La invitație au răspuns și două influencerițe clujene, Ioana Grama și  Alina Ceuşan. Tânărul a decis însă să nu le trimită coletul, deoarece s-a gândit că pachetul nu ar rezista în drumul spre Cluj. În locul acestora le-a trimis pachete lui Selly și Silviu Faiar. 

Totul a decurs  conform așteptărilor, influencerii au primit ,,Brânza Regelui” și au promovat-o pe paginile lor de socializare fără să se gândească de două ori. 

Singura care și-ar fi dat seama că este vorba de o păcăleală, ar fi fost Oana Roman care susține că deși știa că este o farsă, a postat produsul pe story doar pentru a avea dovezi atunci când îl va da în judecată pe youtuber. 

„Ca să lămurim această mizerie. Nu. Eu nu am căzut în plasă. Doar m-am prefăcut. Am postat, apoi am șters, dar am păstrat postările ca să existe probe la dosar pentru acest infractor. Am dat mail în care rugam să confirme cine e și am transmis pe WhatsApp toate informațiile către cineva care lucrează cu Casa Regală pentru a investiga sepța, iar acest personaj să răspundă legal pentru ceea ce face”, a explicat Oana Roman.

Youtuberul spune că a decis să facă acest experiment pentru a demonstra faptul că influencerii din țara noastră promovează orice produs le iese în cale, fără a se gândi la impactul pe care îl au asupra publicului. 


Comentarii Facebook