Adio, „slavic style”!? După rivalele Nike și Puma, Adidas suspendă activitățile în Rusia


Compania germană de echipament sportiv, Adidas, a decis să se retragă de pe piața rusă, ca urmare a invadării Ucrainei de către Rusia. Decizii similare au fost luate și de Nike și Puma.

Am decis să suspendăm operaţiunile magazinelor şi site-ului nostru de comerţ electronic din Rusia până la noi ordine”, a anunţat compania, luni seară. 

Totuşi, grupul va continua să-şi plătească angajaţii din Rusia. Adidas are, într-o zonă care cuprinde Rusia şi Comunitatea Statelor Independente (CSI), inclusiv Ucraina, în jur de 500 de magazine proprii, din cele aproape 2.200 la nivel mondial şi are aproape 7.000 de angajaţi acolo, notează news.ro.

De asemenea, Adidas a anunţat, pe 1 martie, că şi-a suspendat parteneriatul cu Federaţia Rusă de Fotbal, care data din 2008.

În anii 80, îmbrăcămintea sport Adidas a câștigat popularitate în URSS datorită Jocurilor Olimpice de la Moscova și Jocurilor Olimpice de la Seul. Hainele echipei sovietice au fost realizate de această companie. În anii 1990-2000, îmbrăcămintea Adidas (în mare parte falsuri) era la modă printre „gopniki”. 

Gopnic sau gop este reprezentantul unei subculturi prezente în Rusia și în alte republici ex-sovietice, care în mod tipic este caracterizat prin comportamentul său agresiv, elemente de estetică criminală și consum de băuturi alcoolice în cantități mari. De la dragostea acestei „categorii” sociale pentru brandul Adidas, stilul slavic, cunoscut printre europeni ca și „slav style” este adesea asociat cu hainele mărcii Adidas. 

Comentarii Facebook