Cum a ajuns trenul la Cluj? De la Cluj la Oradea se circula aproape la fel de repede ca acum - FOTO


Trenul a ajuns la Cluj în 1870, iar insistențele sașilor ardeleni au fost învinse de insistența clujenilor și a orădenilor. 

Continuarea liniei Budapesta - Szolnok a fost discutată timp de mai multe decenii: sașii ardeleni doreau continuarea spre Arad și Sibiu; orădenii și clujenii evident spre orașele lor.

Până la urmă ambele au fost construite: primul tren parcurgand distanța Oradea - Cluj în 6 ore si 30 minute (acum trenul face 4 ore), ajungea în vechea Gară în data de 7 septembrie 1870 la ora 12:30. Sinele construite atunci au fost încă în utilizare cel putin pană la mijlocul anilor 1990.  

După 9 ani, în 1879, se face legatura cu linia construită dinspre București în Predeal, unde era granița de atunci. Se spune ca s-a purtat un lobby intens din partea proprietarilor de terenuri pentru ca trenul sa treacă pe la Campia Turzii în loc de Turda. 

Clădirea actuală a Gării a fost terminată în 1902, pe baza planurilor arhitectului Pfaff Ferenc (care a mai proiectat și gara din Arad).  

După electrificarea liniei Sighișoara Cluj, prima locomotiva electrica a ajuns la Cluj în 1984”, a explicat Andras Vajda, expertul grupului ”Amintiri din Vechiul Cluj”.

172188709_10208786103047539_8119103939335636560_n.jpg434501769_10211866340011538_6030739154312449182_n.jpg434463107_10211866339491525_7570297495623733410_n.jpg172499373_10208786102727531_809029834251525959_n.jpg434035928_10211866336451449_1385084657284236350_n.jpg172283746_10208786102487525_6697535122990635617_n.jpg172260048_10208786102127516_7419837587818221804_n.jpg

Comentarii Facebook