Social

Clujul are un proiect mai important ca METROUL: Ministerul Transporturilor și CFR nu sunt interesați

  



 

Pentru Cluj-Napoca, legătura de la Gara Someșeni la Aeroport este mai importantă ca metroul. 

 

Primarul Clujului, Emil Boc, a spus că legătura de la Gară la Aeroport se poate face foarte ușor, dar că se opun cei de la CFR și Ministerul Transporturilor, cărora nu le pasă.

 

Sper ca CFR -ul să nu blocheze proiectul de intermodal, de a lega Gara de Aeroport pe calea ferată. Ne stă la îndemână. Bani europeni există. Aici sper să nu se blocheze la București pentru că au fost obiecții la CFR Călători, care nu a vrut să pună banii pentru a cofinanța acest proiect

 

Cei de la CFR sunt foarte reticenți în modernizare. V-am dat ca exemplu intermodalul, unde refuză să legăm Gara de Aeroport. Vă dați seama ce culoar extraordinar ar ieși și ce avantaj major am avea. Aeroportul ajunge acum la peste 2 milioane de pasageri. Vă dați seama ce util ar fi să avem o altă alternativă de a ajunge la Aeroport, decât pe ruta aceasta rutieră, de la Est la Vest. Eu îl consider un proiect mai important decât metroul, legarea Gării (Someșeni) de Aeroport. Ar răspunde unei nevoie actuale. Calea ferată există și numai trebuie realizată legătura. Aici nu trebuie să găsești bani, să găsești locația pe unde să meargă metroul. Aici pur și simplu ai calea ferată și Primăria și-a dat acordul să realizeze o pasarelă de la gara din Someșeni și până la Aeroport. Ar costa 7 - 10 milioane de euro și noi am spus ”DA” din primul moment.

 

Blocajul este la Ministerul Transporturilor și la CFR, care au spus că nu îi interesează. Trebuie să vină un clujean... Asta e neșansa când nu ai o reprezentare majoră în Guvern. Cât am fost noi am reușit să facem centurile și Autostrada Transilvania. Cred că nu contează culoarea politică a celui care este la București. Oricare ar fi, Doamne ajută să fie acolo și să lase ceva în urma lui pentru Cluj. Trebuie să înțeleagă că orașul acesta aduce bogăție și aduce plus valoare și bani. 

 

Cât am fost la Guvern am spus să vedem ce proiecte pot fi finalizate și așa am finalizat centura Timișoarei, centura Ploieștiului, am finalizat pasajul Băneasa, centura Constanței, am dat drumul la centura Sucevei, am terminat centura Sibiului și apoi Autostrada Transilvaniei. Atunci s-au dat mai mulți bani la investiții, decât acum. Sper să se revină și să se investească bani”, a explicat primarul Emil Boc, la Realitatea FM.

 

Proiectul de realizare a intermodalului, adică transport pe calea ferată la Aeroport, ar presupune că din Gara Someșeni să se facă accesul spre zona de îmbarcare pe o pasarelă, care să treacă de deasupra drumului național. Prin această investiție, foarte mulți pasageri nu ar mai opta pentru transportul cu mașina, ci s-ar deplasa cu trenul, sunt de părere cei care au gândit proiectul.

 

Fiind parte în acest plan, CFR Călători, în calitate de proprietar al Gării Someșeni, trebuie să participe cu o sumă la cofinanțare, ceea ce nu corespunde cu dorințele șefilor de la București. 

coral1_1_1.jpg
23-5-2017, 21:55
42 vizualizări
35 comentarii
pacala29-5-2017, 19:56
de ce sa te mai chinui sa faci legatura intre gara si aeroport? parerea mea personala este sa mute gara la aeroport
Cristi25-5-2017, 7:07
Oare de ce a facut linia de trolebuz 5?
Mircea24-5-2017, 23:49
Domnul primar are dreptate.
Locujesc in Polonia ( kKakowia)
Aici au fost aceleasi probleme: PKP ( CFR Polonez) tot asa spunea, nu sunt interesati si altele.
dar pana la urma s-a facut legatura. Fluxul la CFR Krakowia s-a marit cu 20 % in prima luna de functionare a rutei si 100% in a doua luna, Aeroportul a notat o crestere de 20 % in prima luna si 30 in a doua !!!!!!
Vine lumea din imprzurimi cu trenul la gara si se duce la aeroport.
deci este in interesul tuturor...
Gelu24-5-2017, 20:02
Deci sa intelegem ca piticania a terminat deja de facut Somesul navigabil, metroul, tunelul, monorailul si Centrul Cultural Transilvania si acum se apuca sa lege aeroportul de gara?
ionut25-5-2017, 0:28
Nu stiu daca am vazut un comentariu mai prost decat al tau,pe bune chiar asa de tampit sa fii sa nu gandesti cu creierul ala ?
geo25-5-2017, 14:27
ionut draga, daca le-ai fi citit pe ale tale sigur ai fi vazut
ender24-5-2017, 16:01
zi să mori tu că-i mai important accesul cu trenul la aeroport decât metroul
...24-5-2017, 18:04
avand in vedere zona geografica a clujului, e destul de nasol sa faci metrou. Solutia e tren de suprafata
@punctulete25-5-2017, 4:13
E nasol sa faci metrou din cauza zonei geografice?
Altii cum pot sa faca tunel prin Alpi, altii pe sub mari, iar altii exact in orase ca si Clujul (cu vestigii, cladiri vechi) ca de exemplu Roma, Paris, etc?
Presupunand ca ai dreptate (desi nu ai) crezi ca tren de suprafata ar fi in stare sa faca astia? :)
Doamne ajuta sa ai dreptate si sa se faca tren de suprafata, dar garantez ca nu se va face.
z24-5-2017, 12:21
Orice se face dar cu conditia sa nu fie in interesul cetatenilor.Bravo idiotilor!!!
jea luc picard24-5-2017, 11:43
O solutie si mai simpla si in ton cu elucubratiile de pana acum ar fi teleportarea. Ce spuneti domn primar, luati niste tehnologie la mana a doua de pe Enterprise?
Claudiu24-5-2017, 11:31
Primaria a pierdut o sansa enorma sa lege gara de autogara acum cativa ani, cand putea sa cumpere spatiul unde acum este Dedeman. Prin pasajul subteran aveam legate gara de autogara si ajuta foarte mult pentru deplasarea oamenilor mai rapid si mai eficient. Si decat sa se cheltuie 7-10 milioane de euro sa lege gara din Someseni de aeroport, mult mai ieftin s-ar putea muta halta metalica de la Jucu(construita special pentru Nokia, dar nefolosita niciodata) si amplasata in dreptul sensului giratoriu de la aeroport, si construit o legatura(pasarela, pasaj subteran). Distanta ar fi de doar 100-150 m si s-ar putea folosi banii economisiti pentru alte investitii importante(parkinguri, drumuri noi de legatura intre cartierele cu probleme de trafic, achizitia unor autobuze mici de 20-30 locuri ca sa creasca acoperirea transportului in comun).
da24-5-2017, 15:57
Asta ar sta in puterea lui Boc sa o faca. Trebuie sa si doreasca.
micu24-5-2017, 11:26
discutie inutila, nu o sa mearga nimeni de la aeroport la gara cu trenul.

si marfa se duce cu camioanele, cu cfr expira marfa pana se livreaza.
madriano24-5-2017, 10:42
Degeaba se fac pasarele si alte prostii, CFR nu va fi de acord ca trenurile sa opreasca la aeroport (poate doar cele personale). Asa ca tovarashu Boc ar trebui sa il convinga pe finul Tise de la Consiliul Judetean sa inchirieze niste garnituri de tren care sa circule intre Baciu si Jucu, cu oprire la Amera Tower, Tetarom 1, Liberty Park, Clujana, Sanex, Parc Logistic Transilvania, Aeroport, Dezmir, Apahida, Tetarom 3. In acest fel se rezolva legatura Gara - Aeroport, dar si accesul in Baciu si in parcurile industriale.
Cam asa ceva24-5-2017, 15:22
Cam asa ceva, infrastructura exista deja (numa trebe modernizata sa nu se scufunde). Ai asigurat sensul E - NV.
@mandrino24-5-2017, 18:07
Sa sti ca asta e o idee f buna, sa circule din ora in ora cate un tren intre baciu si jucu. Ar putea fi un "tramvai". Daca s-ar extinde linia si prin floresti ar fi si mai bine.
Geo24-5-2017, 10:13
Boc vorbeste prostii !! Singura solutia la descongestionarea traficului din Cluj, care incepe literalmente sa ne sufoce, este METROUL. Chiar daca costa mult, se pot obtine bani europeni si se face pe parcursu multor ani. Dar trebuie inceput de undeva !!! De ce nu isi pun mintea la contributie si sa inceapa ? Asteapta pana nu se va mai putea circula deloc si abia apoi se apuca de lucru ? ?
Sergiu24-5-2017, 13:58
@Geo Ca sa obtina fonduri europene pentru metrou, Boc ar trebui sa fie in stare sa faca un proiect serios. Nu e in stare de asa ceva, competentele primarului din Rachitele se opresc la a-i prosti pe fraieri si a le lua voturile
Protonic24-5-2017, 9:05
La ora aceasta Clujul trebuia sa aiba SF cu toate variantele optime posibile de circulatie si proiecte aprobate care sa poata fi implementate.
De asemenea cel mai important pentru Cluj este decongestionarea circulatiei auto si apoi restul.
Dr.24-5-2017, 5:55
Shizofrenie paranoida, cam asta-i diagnosticul pe care nimeni nu are curajul sa ti-l spuna in fata. Ca daca nu ai fi bolnav, ai fi un ordinar, spagar, escroc. Cum poti spune cu atata dezinvoltura asemena ineptii? In primul rand CFR e mort demult, iar daca nu ai fi bolnav m-as gandi ca deja firmele de casa vin cu asemena propuneri neroade doar doar sa mai pice ceva si de aici. Drumul cu trenul dureaza cat cateva curse cu avionul, cine e cretin sa coboare din avion si sa se urce in insalubrele trenuri si sa ajunga acasa dupa ore bune de calatorie? Ai uitat de obsesia de ieri cu parcul din Floresti, "ambitul" sic.al vietii tale? Bai pacientule, lasa-ne si trateaza-te naibii, Clujul e sufocat mai idiotule, apuca-te de centura urbana, parcheaza masinile ca nu mai avem trotuare si strazile sunt blocate in cartiere, fa ceva daca tot nu te ducui naibii la sanatoriu la Borsa la la dracu si lacu! Nemernicule.
prof.24-5-2017, 8:11
nu stiu daca e schizofrenie paranoida sau nu , dar sigur e tupeu de fruntas utecist-lingau ceausist . pe asta a facut cariera micul boc si familia lui bolsevica - oportunism , minciuna, lins acolo unde e necesar .
clujean24-5-2017, 15:25
@Dr. si @Prof.: daca vreodata in viata asta a voastra asa de trista o sa ajungeti intr-unul din marile orase europene cu aeroport (dau aici exemplu doar Munchen), o sa vedeti ca majoritatea aeroporturilor sunt legat e de oras in primul rand cu un TREN. Desigur ca e usor sa arunci cu laturi si sa fii malitios. Desigur ca nimeni nu se gandeste ca te vei duce de la aeroport pana la gara cu actualele vagoane de navetisti. Dar, hai totusi, faceti un exercitiu de imaginatie: n-ar fi fain sa te dai jos din avion, sa traversezi frumos o pasarela de vreo 3-400 de metri, sa te urci intr-un tren elegant, cu aer conditionat si wi-fi si sa ajungi la gara in circa 15 min..... Oare o fi asa de greu de facut? Cu un pic de bunavointa..... Dar nuuuuuu, noi suntem romani si chestia aia cu capra vecinului e religie nationala in Romania.
@clujean24-5-2017, 15:51
Un alt exercitiu de imaginatie: Boc sa se angajeze le proiecte realizabile care depind majoritar de Primarie si nu de alte structuri.
Eu am vazut numai proiecte de infrastructura irealizabile in promisiunile lui Boc: Somes navigabil, Tunel pe sub oras, Centura lunga si complicata, acum apare si terminalul Aeroportului.
Dr24-5-2017, 16:36
Clujene, exercitiile tale de imaginatie ne-au fost noua indeajuns. Probabil ai aterizat si tu pe aici si esti incantat de minciunile paranoicului, noi astia bastinasi suntem satui. Hai
fuguta in Centru ca e plasma mare, schela cu formatii ce nici nu stii ce mondiale sunt, stroboscoape si vitrine luminate. Pentru prosti e raiul pe pamant. Auzi la el, Munchen.
clujean25-5-2017, 17:01
Dottore, eu scriam doar ca ceea ce vrea Boc e perfect realizabil, si nici macar nu e mare branza de facut (o pasarela si cateva garnituri faine de vagoane). Am aterizat si eu pe aici acum peste 50 de ani, fix la Stanca :) Daca stii ce-i aia.... In fine, o sa fug in Centru la spectacolul Filarmonicii cu Carmina Burana (de abia astept!). Imi pare rau ca nu m-ai "nimerit". In rest, toate bune, si eventual scrie-ne si noua impresiile tale din Munchen (daca in viata asta a ta trista ajungi pe acolo).
cheferist24-5-2017, 2:01
Fantezii de ceapist nascut a ramane ceapist !
tupeu de Bokistan24-5-2017, 0:12
Cum adica ai facut Autostrada Transilvania, taranoiule de Rachitele??? Ai facut 50 de km intre Gilau si Turda si aia ii pentru tine "AUTOSTRADA TRANSILVANIA"? Nici macar nu te-a dus capul sa faci o bretea de legatura intre Cluj si autostrada, daca cineva vrea sa ajunga acolo trece prin aglomeratia cumplita din Floresti si Gilau, iar de pe asa-zisa "autostrada" oricum nu ajunge nicaieri. Autostrada Transilvania ar fi trebuit sa aba 584 km si sa lege Clujul de granita si de Bucuresti. Tu, Bokistane, ai facut nici macar 10% din autostrada si ai tupeu sa ne spui ca ai facut "AUTOSTRADA TRANSILVANIA"?

https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A3_(Rom%C3%A2nia)



Ce centuri ale Clujului ai facut, politician borat? Ai facut doar centura de Est, supranumita "Centura de Diamant" care s-a surpat deja de vreo 5 ori. Acum te plangi ca nu exista centura de Vest (cea mai importanta) si ca pe DN1 la intrarea in Cluj ii traficul mai mare ca in Bucale. Cu centura de vest ar fi trebuit sa incepi, mincinosule!

PS: Felicitari si pentru metroul pe care il promiti din 2004 si pentru Somesul navigabil si pentru tunelul din centru. Bokistane, ai demonstrat din nou ca minti asa cum respiri, ia-te de mana cu Dragnea, Iliescu, Tariceanu, Basescu, Elena Udrea, Grindeanu si celelalte gunoaie care va numiti "POLITICIENI", dar in realitate sunteti doar niste hoti.
@ Alexa24-5-2017, 9:48
Ce bine ca aici nu sunt cenzurate comentaoriile la ca fituica ta, sa vada lumea ce minte de gaina ai vinitura
@@alexa24-5-2017, 11:45
Ceva la subiect ai de spus. Ceva despre tunel, metrou, transatalntice pe somes, trenuris suspendate de mare viteza, lipsa parcari, lipsa trotuare, vegetatie ioc si lista poate continua mult si bine
@hahaha24-5-2017, 15:50
marsh????? bine bitang :)))))))))
@tupeu de Bokistan24-5-2017, 18:09
Da... 50 km si nu v-a placut, l-ati dat afara apoi.
Proiecte23-5-2017, 22:30
Boc, ti-ai sapat singur groapa. Buuun, sa vedem...
Dai vina pe CFR ca treneaza la proiectul terminalului.
Cand ai fost premier puteai sa faci ceva in directia asta ca nu a fost demult.
E un proiect de minim 10 ani si nu depinde numai de tine. E corect. Dar cred ca de aceea te si lamentezi, ca sa arati ca altii nu te lasa. Ai alternateve insa:
Fa atunci un proiect care depinde de tine tot de lunga durata: metroul sau Somesul navigabil sau tunel pe sub oras. Sau nici acolo nu te lasa Apele Romane sau "Ministerul subsolului" ? :)
Ce parere ai daca te-ai apuca de un proiect realist, realizabil in 2-3 ani cum ar fi strada Rasaritului care sa uneasca Aeroportul cu Gara Centrala pe langa calea ferata?
Cand ai fost PDL-ist ai zis nu, ca e proiect liberal. Acuma esti mare PNL-ist, de ce nu te apuci?

dan23-5-2017, 23:15
cand a fost premier trebuia sa prevada toate ideile care ii vor veni pe viitor si sa le si duca la bun sfarsit,adica toti banii de investitii trebuia sa-i duca la Cluj...mare ti-e gradina,Doamne.
Mda24-5-2017, 7:15
Cfr-ul nu-l lasa pe Boc sa-si relizeze proiectul. Mare-i gradina celor care se prefac ca- l cred!

Cele mai citite ştiri din Social

4935 vizualizări
23-11-2017, 14:08
Tâlhărie în centrul Clujului, în stația de autobuz. Un adolescent i-a dat cu spray lacrimogen în ochi unui tânăr și i-a furat telefonul» Vezi tot
1829 vizualizări
23-11-2017, 9:42
Incendiu lângă clubul clujean Midi. Un atelier de boxe audio a ars FOTO» Vezi tot
1377 vizualizări
23-11-2017, 13:34
Cluj-Napoca: Conducerea Spitalului de Copii oferă explicații după fotografiile cu perna prinsă cu capse» Vezi tot
1357 vizualizări
23-11-2017, 11:11
Primarul Clujului critică eliminarea taxei de mediu: România a ajuns un cimitir al mașinilor second hand» Vezi tot
1197 vizualizări
23-11-2017, 13:15
CJ Cluj susține că pista de la Aeroport are probleme. SC Napoca se apăra: totul e la standard» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?