Miercuri 24 Decembrie

Investiție mare, nod mic, blocaj uriaș: Un clujean cere explicații clare pentru „veriga lipsă” din lărgirea DN1 spre Spitalul Regional

Un clujean a transmis o sesizare fermă autorităților locale, atrăgând atenția asupra unei probleme care riscă să transforme una dintre cele mai importante investiții rutiere din zona metropolitană Cluj într-un proiect cu eficiență limitată. Este vorba despre șantierul de lărgire la șase benzi a DN1, pe tronsonul care asigură accesul spre viitorul Spital Regional de Urgență, dar și spre Florești, Autostrada A3 și centrul comercial VIVO.

250 de metri care pot anula un proiect de anvergură

Potrivit sesizării, deși lucrările prevăzute în documentații vizează extinderea drumului la șase benzi, aproximativ 250 de metri din DN1 nu sunt tratați deloc, pe segmentul cuprins între Podul N și reprezentanța Volkswagen. Această porțiune are în prezent doar patru benzi și riscă să devină un gât de sticlă pentru întregul trafic din zonă.

„Chiar dacă pe sub Podul N este posibilă lărgirea la 6 benzi, această secțiune netratată va crea blocaje și va face întreaga investiție și disconfortul de peste un an inutil, afectând traficul către Florești, autostradă și accesul la centrul comercial VIVO!, care funcționează de facto ca park & ride pentru foarte multe persoane.”, avertizează clujeanul în mesajul transmis autorităților.

Trafic sufocat spre Florești, autostradă și VIVO!

Sesizarea subliniază faptul că impactul nu va fi unul minor. DN1 este una dintre cele mai aglomerate artere din județ, iar acest tronson este esențial pentru traficul zilnic dintre Cluj-Napoca și Florești, accesul spre Autostrada A3 și intrarea și ieșirea din zona VIVO!, care funcționează „de facto” ca park & ride pentru mii de persoane.

În lipsa rezolvării acestui segment, șoferii riscă să piardă zilnic zeci de minute în ambuteiaje, iar disconfortul creat de peste un an de șantier ar putea să nu aducă beneficiile promise.

Întrebări directe pentru autorități: ce urmează și când?

Clujeanul cere autorităților locale să ofere răspunsuri clare și publice la două întrebări esențiale: care sunt planurile exacte pentru finalizarea celor aproximativ 250 de metri netratați și în ce termen vor fi puse efectiv în operă lucrările restante, astfel încât să fie eliminate blocajele?

Comentarii Facebook