Clujul cumpără 30 de autobuze electrice: Vom avea patru linii de transport public cu autobuze electrice

 

Primăria Cluj Napoca a finalizat strategia privind dezvoltarea transportului în comun ecologic și s-a decis să fie cumpărate 30 de autobuze electrice. 

 

Această strategie se întinde pe perioada 2016­2019 și vizează achiziționarea a 30 de autobuze electrice, pentru care sunt asigurate și fondurile necesare. Astfel, din fonduri elvețiene, din bani europeni, prin Fondul de Mobilitate al U.E., prin alocații ale Guvernului României și ale Municipalității clujene, s­a constituit un fond de investiții în valoare de 71.241.776 LEI fara TVA. Un prim pas, foarte important, în această strategie a fost făcut în data de 6 mai a.c. când Primăria Cluj Napoca, în calitate de Autoritate Contractantă, a publicat pe SEAP (istemul electronic pentru Achiziții Publice) anunțul referitor la depunerea ofertelor și organizarea licitației pentru achiziționarea primelor 10 autobuze electrice. Valoarea estimată a acestei prime achiziții este de 23.747.587 RONI fara TVA si reprezintă echivalentul a 10 bucăți autobuze electrice, valoare în care este inclusă și instruirea personalului. Potrivit anunțului se va organiza o procedură on line deschisă pentru cumpărarea autobuzelor electrice.

 

Data limită pentru depunerea ofertelor este 01.07.2016, ora 16.00. Deschiderea ofertelor, precum și data limita de evaluare a acestora va fi ziua de 04.07.2016, ora 18.00, pe SEAP. Criteriile de atribuire sunt cât se poate de transparente și sunt precizate în anunțul de pe SEAP. Astfel: Pretul ofertei = 40 puncte, Perioada de garantie = 14 puncte, Raportul masa utila/masa totala = 12 puncte, Capacitatea de transport = 12 puncte, Consum specific de energie electrica = 12 puncte, durata de viata a bateriei/bateriilor = 10 puncte. Precizăm că valoarea totală estimată a contractului­ cadru de achiziție, pe următorii trei ani a celor 30 de autobuze electrice este de 71.241.776 LEI fara TVA”, a precizat Primăria Cluj-Napoca.

 

Primarul Emil Boc a declarat că ”strategia vizează în principal scăderea cu noxe de pe cele mai circulate linii și din zona centrală. Astfel, se vor forma patru linii de transport public cu autobuze electrice. Acestea vor fi: Aeroport­ - Gară; P­ța Mihai Viteazul­ - Gară; Gară ­ Gheorghieni și Mănăștur­ - Mărăști.

 

Potrivit caietului de sarcini, autobuzele electrice trebuie să aibă dotări full din punct de vedere al confortului şi comunicării cu călătorul: podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilităţi, camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem electronic de numărare a călătorilor, aer condiţionat. S­a preferat varianta de autobuz cu mai puţine baterii, care să nu reducă din numărul de locuri pentru călători. Autonomia va fi de 70 de kilometri. Vor fi cinci staţii de încărcare, trei în care bateriile se vor umple rapid, între 5 şi 10 minute şi două pentru încărcare lentă, de până la opt ore”.

 

Durata de viaţă a primului set de baterii este de 4­5 ani, în funcție de modul și ritmul de folosire.

Comentarii Facebook