Deficiențe GRAVE găsite pe autostrada Sebeș - Turda: Apa băltește. Au montat plăcuțe SOS 112 în loc de telefoane

 

Autostrada Sebeș - Turda ar avea mari probleme de construcție, se arată în raportul de audit realizat după inspectarea drumului. 

 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) contestă auditul și precizează că ar fi prea scump să fie remediate problemele.

 

O primă deficiență ar fi aceea că drumul a fost proiectat pentru o viteză de rulare de 120 km/h, dar viteza pe care se va circula este dd 130 km/h. ”Pe tronsoanele de autostradă în care în prezent viteza de deplasare este reglementată la 130 kilometri la oră, aceasta să fie redusă la 120 km la oră, în corelare cu viteza de proiectare avută în vedere la elaborarea documentației tehnice”, sfătuiește auditorul. 

 

Este reclamată și vizibilitatea în curbe, care nu este asigurată pentru viteza de proiectare.

 

Apa băltește pe carosabil sau chiar la dispozitivele de scurgere a apelor. În România există 6 cicluri de îngheț – dezgheț, față de alte țări, astfel că ciclurile repetate duc la distrugerea carosabilului.

 

Drumurile tehnologice ce deservesc autostrada nu sunt suficient de late, astfel că s-ar putea ajunge la întreruprerea traficului pentru curățarea vegetației, înlocuirea corpurilor de iluminat sau pentru curățarea rigolelor. În cazul lotului 3 aceste drumuri au o lățime de doi metri pe care încape cel mult un autoturism. Auditorul recomandă fie executarea unui drum tehnologioc lat de minimum 3,5 metri, fie găsirea unei alte funcțiuni pentru ”drumul tehnologic” existent. Se pune problema: dacă drumul în cauză nu poate fi folosit cu funcționalitatea intenționată, banii cheltuiți pentru realizarea acestuia nu au fost risipiți?

 

Auditoriul a mai stabilit că s-a folosit bitum în exces, defect întâlnit în zona km 41-km42, și a lipsei de planeitate pe podul Mureș. ”În urma inspecției în teren și parcurgerii traseului cu diferite viteze de deplasare s-a constatat că pe zona podului peste Mureș de la km 45+470 la km 46+200 calea 1 și calea 2 există deficiențe de planieitate”, spune auditorul.

 

Raportul a arătat că au fost fentate cerințelor contractuale, dar și a prevederilor legale de către CNAIR și constructor. Mai precis, normativele cer ca pe o autostradă, la anumite distanțe, să fie amplasate posturi telefonice de urgență conectate la centrul de întreținere al autostrăzii. Dacă un automobilist are nevoie de ajutor, el apelează centrul de la cel mai apropiat post telefonic și un echipaj de ajutor vine la el. În cazul lotului 3, inexplicabil, deși proiectul autostrăzii prevedea realizarea sistemului de comunicații, constructorul italian Tirrena Scavi nu l-a realizat. În schimb a amplasat de marginea autostrăzii panouri mare pe care a scris ”SOS 112”. Este de interes răspunsul la întrebarea: a luat banii pe această lucrare?

 

CNAIR a contestat rezultatul auditului de siguranță și a cerut Autorității Rutiere Române, subordonate Ministerului Transporturilor, să îi spună care dintre recomandările auditorului sunt obligatorii și trebuie puse în practică. CNAIR susține că o serie de recomandări, dacă ar fi implementate, ar genera costuri suplimentare și extensie de timp, scrie Digi24.ro.

 

Recepția autostrăzii a fost refuzată de CNAIR și ar putea să fie făcută în trei luni, după remedierea lucrărilor de către Tirrena Scavi.

Comentarii Facebook