Ireal! Turiștii de la o pensiune din Cluj, bătuți crunt de un agent de securitate chemat că era gălăgie: „Pumni în cap, tras de păr, dat de pământ”

Agent de pază condamnat pentru agresarea unor turiști la o pensiune din Cluj

Un agent de securitate al unei firme de pază din Cluj a fost condamnat în aceste zile definitiv de Curtea de Apel pentru purtare abuzivă, în urma unui incident violent petrecut la o pensiune din Cluj. Cinci ani a durat până la sentința Curții de Apel. Înoaptea de 13 iunie 2020, agenții au fost chemați prin butonul de panică, activat de administratorul unității. Aceștia au sosit pentru a aplana un conflict izbucnit între clienți și personalul pensiunii. Intervenția unuia dintre aceștia a degenerat rapid în agresiuni fizice și verbale.

Ce s-a întâmplat

Incidentul a avut loc în jurul orei 23:00, în 13 iunie 2020, după ce administratorul pensiunii situate pe strada Clujului a mers la camera unor clienți care tulburau liniștea. Enervați, aceștia l-au împins, iar administratorul pensiunii a activat activat butonul de panică. La fața locului au sosit doi agenți de pază, printre care și agentul agresiv.

În fața instanței, administratorul pensiunii din Cluj a relatat în detaliu cum a decurs incidentul:

Cei patru clienți, făceau gălăgie, astfel că s-a deplasat la ei în cameră și le-a zis pe un ton ridicat să nu mai facă gălăgie, moment în care a fost împins de unul dintre ei. Având în vedere acestea, administratorul pensiunii a activat butonul de panică. În aproximativ 3 minute, în curtea pensiunii s-au prezentat doi agenți de pază.  În momentul în care au ajuns agenții, în curtea pensiunii au coborât și cei patru turiști. Martorul a relatat că agentul de pază l-a întrebat ce s-a întâmplat, moment în care a intervenit și unul dintre turiști pentru a-și spune și el punctul de vedere. Potrivit administratorului agentul de pază i-a spus acestuia să tacă și având în vedere că acesta nu s-a conformat i-a aplicat 2 lovituri de pumn în zona capului.

În momentul respectiv, soția lui bărbatului a intervenit în apărarea soțului, moment în care agentul de pază a tras-o pe aceasta de păr și a trântit-o la pământ. Văzând ce se întâmplă, o a treia persoană a intervenit încercând să aplaneze conflictul, însă agentul de pază a lovit-o și pe aceasta cu palma în zona capului. Administratorul a intervenit chiar el cerându-i agentului de pază să înceteze, însă se vedea că acesta era pornit pe bătaie.

Administratorul pensiunii a fost și el surprins de ce se întâmpla: Nu mă aștepta la așa ceva  în momentul în care am activat butonul de panică”, a declarat acesta în fața instanței.

El le-a mai spus judecătorilor că în timpul intervenției, același agent le-a adresat expresii jignitoare celor patru clienți, spunând „F***-var D-zeu de ciori” și i-a amenințat pe aceștia cu acte de violență. Apoi cei patru turiști s-au refugiat într-o cameră a pensiunii, baricadând ușa, moment în care agentul de pază a fugit după aceștia încercând să spargă ușa.

Decizia Judecătoriei Cluj

Judecătoria Cluj a reținut existența a cinci infracțiuni de purtare abuzivă, pentru care inculpatul a fost condamnat la cinci pedepse de câte 4 luni de închisoare, contopite într-o pedeapsă finală de 9 luni și 10 zile închisoare cu suspendare sub supraveghere pe o durată de 2 ani. Totodată, instanța a impus prestarea a 70 de zile de muncă în folosul comunității și respectarea unor măsuri de supraveghere.

Persoanele vătămate nu s-au constituit părți civile, iar în cauză nu au fost depuse certificate medico-legale.

Apelul inculpatului

Inculpatul a susținut că faptele nu sunt susținute de probe concludente, că victimele nu au suferit leziuni sau prejudicii reale și că intervenția sa a fost justificată de obligațiile de serviciu. Acesta a cerut achitarea, aplicarea unei amenzi penale sau, în subsidiar, rejudecarea cauzei.

Hotărârea Curții de Apel Cluj de acum– mai 2025

Curtea de Apel a analizat apelul și a constatat că, în cazul a două dintre faptele reținute de Judecătoria Cluj, instanța de fond a modificat nepermis încadrarea juridică față de actul de sesizare. În consecință, dosarul a fost trimis spre rejudecare pentru aceste două capete de acuzare.

Pentru celelalte trei infracțiuni – lovirea unei persoane, agresarea alteia și amenințările la adresa celei de-a treia– instanța de apel a menținut condamnarea, dispunând o nouă pedeapsă rezultantă de 6 luni și 20 de zile de închisoare cu suspendare. Măsurile de supraveghere și obligațiile impuse de prima instanță au fost menținute.

Argumentele instanței

Instanța a subliniat că: „la momentul sosirii inculpatului la faţa locului, conflictul cu clienţii pensiunii nu se mai afla în curs de desfăşurare”, iar „reacţia sa impulsivă a intervenit pe fondul intenţiei unuia dintre clienți de a-şi expune propriul punct de vedere”.

Judecătorii au considerat că faptele au fost comise cu intenție și că reacția inculpatului a fost „nejustificată și disproporționată”. Totodată, instanța a arătat că „este inadmisibil ca un agent de securitate (...) să declanşeze un atac nejustificat asupra persoanelor cu ocazia solicitării intervenţiei sale, de natură a conduce la necesitatea solicitării forţelor de poliţie şi ordine publică”.

Comentarii Facebook