În cât timp poţi returna un produs cumpărat din orice magazin. Returul se efectuează în anumite condiţii, sunt produse care nu pot fi returnate!


Cât timp ai la dispoziție pentru a returna un produs cumpărat dintr-un magazin și în ce condiții? Este un subiect esențial pentru consumatori. În timp ce majoritatea magazinelor oferă politici de returnare, există condiții variate și produse care nu se pot întoarce la raft! 

Returnarea unui produs cumpărat online sau din magazin se face în anumite circumstanţe, iar românii au, în general, două săptămâni la dispoziţie pentru a returna un produs cumpărat online sau din magazin.

Legea de returnare a produselor din magazin – OUG 34/2014 ; OUG 140/2021

Pentru ca un consumator să beneficieze de dreptul său de a returna un produs achiziționat, respectiv de a se retrage dintr-un contract negociat într-un spațiu comercial (chiar și cumpărăturile la supermarket au juridic valoare de contract), acesta trebuie să fie informat cu privire la prerogativa sa. Obligația de informare cade în sarcina vânzătorului, care trebuie să-l pună la curent pe client cu privire la aptitudinea sa de a returna produsul în termen de 14 zile de la cumpărare, fără explicații adiționale. Aceasta este perioada de reflecție! 

„În cazul în care vânzătorul nu îl informează pe client în momentul în care acesta achiziționează (intră în posesia efectivă a produsului) perioada de returnare se majorează cu 12 luni de la momentul în care se împlinesc cele 14 zile. Dacă în decursul celor 12 luni profesionistul îi transmite consumatorului informațiile legate de retragerea din contract, perioada de restituire a produsului expiră în termen de 14 zile de la data la care consumatorul primeşte informaţiile respective.

Exercitarea efectivă a dreptului de returnare se face alături de o declarație clar formulată în acest sens, aparținând consumatorului. În lipsa unei atenționări scrise, actele materiale de restituire nu valorează juridic retragerea din contract. Declarația consumatorului nu trebuie să fie una standardizată, este suficient să rezulte în mod clar, neechivoc, dorința clientului de a returna bunul”, notează Legal Badger.

Produsele care NU se pot returna

Anumite produse sunt exceptate de la posibilitatea de a le returna, iar aici intră în special produsele perisabile sau cele cu caracter intim, cum ar fi lenjeria de corp.

Exemple de produse care nu pot fi returnate: 

  • Produsele al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • Produsele personalizate;
  • Produse perisabile, susceptibile de a expira;
  • Produse sigilate care au fost desigilate de consumator și care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății și a igienei;
  • Băuturile alcoolice a căror preț a fost negociat la momentul încheierii vânzării și care fluctuează odată cu schimbările de pe piață, astfel că vânzătorul nu are control asupra stabilirii valorii acestuia. 

Comentarii Facebook