La Cluj-Napoca se va organiza, în premieră, o etapă a Campionatului European de Raliuri

 

Clujul va găzdui în luna mai o etapă a Campionatului European de Raliuri.

 

Managerul echipei de raliuri Napoca Rally Academy Cluj-Napoca, Marco Tempestini, a spus că evenimentul va avea loc în perioada 5 – 6 mai. ”Atunci se va desfăşura la Cluj Transilvania Rally, a doua etapă de campionat naţional, dar va fi şi prima etapă a Tour European Rally (TER), recunoscută de Federaţia Internaţională de Automobilism. Va fi foarte interesant, o premieră pentru Cluj, se va disputa pe asfalt. Ne-am dorit să aducem numele oraşului în campionatul european şi în cel mondial şi am reuşit. Va fi o sărbătoare a raliului. Clujul a devenit gazda celor mai importante evenimente sportive din România iar motorsportul trebuia să fie la înălţime. A fost un vis al Napoca Rally Academy de a pune Clujul pe harta europeană de motorsport”, a spus Tempestini.

 

Clujul a profitat de faptul că organizatorii raliului San Remo au renunțat la ”organizarea unei etape TER”, astfel că etapa a fost transferată către Transilvania Rally.

 

 

MATERIAL OFERIT DE BANCA TRANSILVANIA

 

 

 

 

Vor veni foarte mulţi piloţi străini, va fi cel mai interesant raliu care s-a organizat până acum în România”, a mai spus managerul echipei clujene.

 

Marți, 28 martie, la Cluj-Napoca a avut loc evenimentul de lansare a echipei Napoca Rally Academy pentru anul competițional 2017. Cu câteva schimbări în configurație, dar cu același nucleu consacrat, NRA se anunță a fi greu de contracarat și în acest an. 

 

Napoca Rally Academy pornește în anul competițional 2017 din postura de echipă campioană națională a României. Având în componență cel mai bun produs din istoria școlii de raliuri din România, campionul Junior WRC și WRC 3, Simone Tempestini, NRA își propune să adune rezultate foarte bune pe mai multe fronturi.

 

Dacă titlul de campion național absolut este un obiectiv al echipajului Simone Tempestini/Marc Banca, încă patru clasamente sunt în vizorul echipierilor NRA. Astfel, Florin Tincescu va concura în cadrul Clasei 3, acolo unde se anunță a fi un mix interesant de echipaje cu multă experiență și unde își dorește să facă uitate momentele delicate din sezonul 2016. Norbert Maior are ca obiectiv personal victoria în Cupa Dacia, după un sezon în care a arătat că poate fi extrem de rapid și de incomod pentru adversarii direcți, în timp ce Vlad Cosma începe un program serios la bordul unui automobil cu tracțiune integrală, de Clasă 11, o dorință mai veche a talentatului pilot din Cluj. Mihai Manole va aborda foarte hotărât lupta de la categoria automobilelor cu 2 roți motrice.

 

În privința materialului de concurs, Simone Tempestini și Marc Banca vor concura la bordul unui Citroen DS3 R5, același automobil cu care pilotul român efectuează programul WRC 2 în 2017. Bogdan Marișca va fi secondat de Carmen Poenaru-Găureanu în etapele în care va lua startul, mașina urmând a fi Ford Fiesta R5, un pachet cunoscut fanilor încă de sezonul trecut.

  

Florin Tincescu îl va avea în dreapta în continuare pe Sergiu-Sebastian Itu, cei doi urmând a concura la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX. Vlad Cosma va face pereche cu Diana Hațegan, pe un Subaru Impreza GC8, iar Norbert Maior va rămâne la volanul unei Dacia Sandero, dar marea noutate este cooptarea în echipaj a experimentatului navigator Dorin Pulpea, alături de care speră să crească constant și eficient ritmul. Mihai Manole va apăra și în acest sezon culorile NRA, urmând să efectueze un program de șase etape, avându-l în dreapta, ca și în 2016, pe Florin Dorca; cei doi vor concura pe un Peugeot 208 R2 și au ca obiectiv câștigarea Clasei.

 

Simone Tempestini: ”Obiectivul pentru 2017 în România este repetarea parcursului bun și a performanțelor de anii trecuți; ne dorim un nou titlu de campioni naționali. Vom aborda cu multă grijă și programul pe care îl vom avea în Campionatul Mondial (WRC). În acest sens, Raliul Brașovului va fi și un foarte bun test pentru noua mașină. Am mai fost la acest raliu cu alte mașini și voi putea face o comparație corectă acum. Pe de altă parte, la Brașov sunt mereu condiții meteo schimbătoare, deci e greu de făcut pronosticuri. Oricum, pe mine mă va ajuta mult ca să mă acomodez cu mașina pentru etapa din Corsica (6 - 9 aprilie)”.

 

Bogdan Marișca: ”Nu vom avea un sezon complet, dar încercăm să luăm startul la cât mai multe etape, în funcție de buget. Vom concura cu un Ford Fiesta R5, o mașină extraordinară, vom încerca să tragem la fiecare raliu pentru podium și să ajutăm proiectul NRA să "urce" cât mai sus. Sperăm să fie un sezon frumos și spectaculos!”.

 

Florin Tincescu: ”Împreună cu echipa am hotărât să schimbăm automobilul de concurs și vom trece la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX de Clasă 3, cu care am efectuat deja primele teste și care este pe placul meu și al lui Sergiu, care îmi va fi alături în continuare. Ca și obiectiv pentru anul acesta avem câștigarea Clasei 3, una foarte animată și greu de bătut, după valoarea ultimilor participanți anunțați la start, dar vom da tot ce este mai bun pentru a mulțumi atât partenrii cât și echipa, care ne-a sprijinit din toate punctele de vedere de fiecare dată când am avut mai multă nevoie”. 

 

Norbert Maior: ”Suntem foarte aproape de prima etapă a campionatului și sunt extrem de bucuros că voi fi din nou la start. Marea noutate pentru mine este cooptarea experimentatului navigator Dorin Pulpea, care-mi va sta alături începând chiar cu etapa de la Brașov. Mi-ar plăcea ca împreună cu Dorin să am un parcurs bun și să creștem de la o cursă la alta. Am încredere că vom fi destul de rapizi anul acesta, așa că îmi doresc să obținem titlul Cupei Dacia la finalul sezonului. Acesta este principalul nostru obiectiv. La Clasa 9, unde vor fi cele mai multe mașini la start, cred că vom avea dueluri interesante, iar eu îmi doresc să ajungem să ne luptăm pentru podium la fiecare raliu”.

 

Vlad Cosma: ”Sunt nerăbdător să iau startul, chiar dacă pentru noi totul începe abia de acasă, de la Transilvania Rally; vom trăi emoția startului și la Brașov, de lângă colegii noștri din parcul service. Am reușit să finalizez proiectul început anul trecut, adică un Subaru Impreza GC8 de Clasă 11 (fosta Grupă H) inspirat din fosta mașină cu care Colin McRae a făcut istorie. Scopul pentru mine și pentru Diana este să facem spectacol, să încercăm să aducem cât mai mulți fani pe marginea probelor speciale. Clar, spectacol înseamnă și viteză, așa că ne dorim să fim și primii la final. Cu siguranță că și alți concurenți au acelașii deziderat ca și noi, deci va fi un sezon interesant. Rămâne să ne vedem pe probe!”.

 

Mihai Manole: ”M-am simțit foarte bine până acum pe probe, așa că voi continua în exact aceeași formulă. Îmi doresc să profit de experiența acumulată și să fiu mai rapid, iar în clasamentul autovehiculelor cu 2 roți motrice să avem o prezență din ce în ce mai importantă (chiar victorii de etapă și dacă va fi posibil, titlul).

 

Partenerii Napoca Rally Academy pentru programul 2017 din Campionatul Național de Raliuri sunt: Banca Transilvania, MaxxMotion, De’Longhi, Michelin și Primăria Cluj”.

Comentarii Facebook