Fostul pilot de raliuri, Titi Aur, critică educația rutieră a românilor: „Când va pune mâna cocalarul pe o mașină autonomă sigur va modifica ceva”


Fostul pilot de raliuri, Titi Aur, expert în conducere defensivă, a afirmat miercuri, 22 iunie, că există „mari probleme” privind educația rutieră din România, adăugând că atunci când „cocalarul” român  va pune mâna pe o mașină autonomă, „sigur va modifica ceva pe acolo”. 

Şi eu sunt un fan al tehnologiei, dar trebuie să înţelegem că atunci când va pune mâna ‘cocalarul’ român pe o maşină autonomă, sigur va modifica el ceva pe acolo şi de aceea în legea din România va fi pentru maşina autonomă o lege specială. În maşina autonomă trebuie să fie obligatoriu un om şi un câine. Câinele va fi dresat să muşte omul dacă pune mâna pe ceva, pentru că sigur va strica ceva. Sper să ajungem la maşina autonomă, sper să fie aşa, doar că până atunci avem mari probleme de educaţie”, a declarat Titit Aur la Conferința Internațională „Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022”, organizată de Subcomisia pentru siguranța rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură, potrivit g4media.ro. 

Educația este cea mai rapidă cale de a reduce numărul de Accidente în România

Mi-am propus să vorbesc despre educaţie. Educaţia care cred eu că este în momentul de faţă principala, poate singura, (…) cale rapidă şi relativ ieftină ca să reducem numărul de accidente. De ce relativ ieftin şi de ce rapidă? Pentru că se pot face nişte paşi mai repede decât să construim acele autostrăzi sau până vom face drumurile perfecte sau până va veni maşina autonomă”, a spus pilotul. 

Potrivit fostului pilot de raliuri, statisticile arată că maoritatea accidentelor rutiere sunt din cauza factorului uman

Cine influenţează siguranţa rutieră? Omul, drumul sau maşina? Dacă vorbim despre drumuri, drumurile, în ultima perioadă, au evoluat. Se asfaltează, se trag dungi, se fac autostrăzi. Începând din ’90 şi până acum, drumul evoluează. Culmea este că pe toate drumurile (…) modernizate, asfaltate creşte numărul de victime. Maşina a evoluat. Chiar dacă nu suntem la nivelul pe care ni-l dorim, chiar dacă suntem mult în urmă faţă de ţările pe care le urmărim, ţările dezvoltate, totuşi nu mai suntem la nivelul anilor ’90”, a mai declarat Aur. 

Titi Aur: Majoritatea accidentelor se petrec din cauza factorului uman

Acum, maşinile, chiar dacă sunt vechi, au sisteme vechi, înseamnă maşini din 2010, 2012, 2015. Nu sunt foarte noi, dar au sisteme. Cine este cel mai vinovat din cele trei? Toate statisticile arată, în diferite variante, unii spun 90, unii spun 95% din accidentele rutiere sunt din cauza factorului uman. Ce înseamnă factorul uman? Păi, factorul uman înseamnă, pe de o parte, şoferul – să zicem cel mai acuzat, dar avem şi motociclistul, avem şi biciclistul, mai nou avem şi trotinetistul care a devenit o categorie de participanţi la trafic, o nouă specie greu de controlat, dar sunt printre noi. Din fericire, am scăpat de căruţaş şi de tractorist, care mai apar din când în când, dar mai rar. Şi, bineînţeles, pietonul”, a mai subliniat acesta. 

Cunoscutul fost pilot a mai spus că, din punct de vedere al educației, suntem mult în urmă față de ce era în anii ’80 și până în ’90. „De fapt, am involuat în loc să evoluăm la acest capitol”, a arătat expertul în conducerea defensivă. 


Comentarii Facebook