Miercuri 20 Ianuarie

Ziariștii clujeni lansează o campanie de sprijinire a jurnalistului condamnat pentru un titlu care nu-i aparține

 

Jurnalistul de investigații Tudor Știrbu a fost condamnat definitiv la plata a 5.000 de euro pentru un articol publicat în anul 2006, în ziarul Clujeanul. 

 

Chiar dacă titlul nu i-a aparținut, jurnalistul clujean a fost obligat de instanță să achite despăgubirile, trustul din care făcea partea abandonându-l.

 

La Adunarea Generală a Asociației Profesioniștilor din Presa Cluj (APPC), de joi după-amiază, Tiberiu Fărcaș, fostul secretar al Asociației (propus și acum pentru această funcție, dar a declinat propunerea) a cerut lansarea unei campanii de strângere de fonduri pentru a-l ajuta pe Tudor Știrbu să achite acești bani, o sumă mare pentru leafa unui jurnalist. Propunerea lui Tiberiu Fărcaș a fost aprobată cu un mare număr de voturi. 

 

Ca un gest de solidaritate, foto-reporterul Eugen Olariu și-a donat salariul din ultimii 4 ani, aferenți funcției de secretar al APPC, pentru a-l ajuta pe Tudor Știrbu.

 

Președintele ales al APPC Cluj, Remus Florescu, a anuțat că a fost lansată o campanie de strângere de foduri, primul fiind el cel care a donat 100 de euro.

 

Totul a pornit de la un articol publicat în 12 aprilie 2006, în ziarul Clujeanul, după o plângere a unui cetățean italian împotriva medicului estetician Valeriu Nicula. 

 

Italianul a beneficiat de un transplant de păr și operație de înfrumusețare la ochi și a susținut că, în urma intervențiilor chirurgicale suferite, vederea i-a fost afectată în proporție de 95%, iar recuperarea urma să fie aproape imposibilă, scrie realitatea.net.

 

Medicul Valeriu Nicula a precizat că, la externare, examenul oftalmologic la externare a indicat că vederea italianului nu fusese afectată. Nicula a prezentat ca probă decizia Colegiului Medicilor, care îl absolvea de culpa medicală, și decizia parchetului, de neîncepere a urmăririi penale. 

 

Când am aflat eu de acest caz, dosarul trena de vreo 6-7 luni la Colegiul Medicilor, care trebuia să dea un aviz pentru ca poliția să poată începe o investigație”, a spus Tudor Știrbu, pentru sursa citată. 

 

Medicul a fost deranjat de titlu și nu de articol: ”A orbit după operaţia estetică”. În 2009, cu o zi înainte de prescrierea termenului de trei ani de la publicarea articolului, medicul a deschis un proces civil în solidar (a fost dat în judecată atât Tudor Știrbu, cât și Publimedia, compania care edita publicația Clujeanul), solicitând 100.000 de euro daune morale, pentru că titlul de pe prima pagină, i-a fost prejudiciată imaginea.

 

Tudor Știrbu a precizat că titlul nu i-a aparținut, ci a fost dat de șefii săi. Inatanțele l-au codamnat la plata unor daune în valoare de 5.000 de euro și cheltuieli de judecată în valoare de 3.700 de lei. 

 

.

Comentarii Facebook