Se introduce o nouă taxă auto? Ministrul Mediului își dorește reducerea poluării cu orice preț


Nivelul de poluare din România cunoaște cote foarte ridicate, de aceea oficialii caută soluții cât mai viabile pentru această problemă. Ministrul Mediului, Tanczos Barna aduce în discuție ideea că nu avem nici o taxă de poluare, lăsând românii să se gândească la o nouă taxă auto.

O nouă taxă auto în România?

Potrivit ministrului Mediului, în momentul de față în România, nu există o taxă de poluare pentru emisiile de dioxid de carbon, așa cum există în mai multe state membre ale UE. Deși în trecut s-a încercat introducerea mai multor taxe sub diferite nume precum taxă auto sau taxă de poluare, acestea au fost anulate pe baza neregulilor juridice.

Tanczos Barna dă drept exemplu în această direcție cunoscuta taxă de primă înmatriculare, taxă care a fost considerată nelegală, lucru care a dus la finalitatea ca statul român să le înapoieze banii tuturor celor care au plătit taxa. Acum se discută despre o taxă auto care să vină în rezolvarea problemei poluării în orașele mari.

Dacă va exista o nouă taxă, va fi implementată în felul următor. Va fi discutată cu Comisia Europeană și vom strânge toate know-how-urile (informațiile) și toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situația de a avea o taxă ilegală. În Europa există trei țări care nu au nicio intervenție pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul țărilor care nu au nicio taxă sau din grupul de 24 unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a declarat Tanczos Barna.

Barna își dorește ca lucrurile să fie făcute pas cu pas

Momentan nu se știe dacă această taxă va fi introdusă pe parcursul anului în curs. Barna dorește ca lucrurile să fie făcute pas cu pas pentru a nu mai exista posibilitatea de promulgare a unei legi nelegale, pentru început, urmând a avea mai multe discuții la nivel național și internațional.

Dacă astăzi eu v-aș spune că introduc o anumită taxă, aș face greșeala pe care au făcut-o ceilalți miniștri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiție și s-u dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă de mediu, națională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic și  să aibă efecte suficiente. Vom demara discuții inclusiv cu producătrii auto, inclusiv cu comercianții auto, pentru că nu putem să bulversăm piața, dar România trebuie să decidă, DA sau NU”, a spus ministrul pentru antena3.ro

Ministrul Mediului vine și cu câteva variante ale viitoarei taxe auto, acestea putând fi impozit local diferențiat, rovignetă sau emisiile stabilite de producătorul auto în funcție de motor. Oricare dintre aceste variante va fi cea aleasă în scopul de a reduce poluarea. 

Barna anunță că „obiectivul este scăparea de infringement și reducerea poluării din marile orașe”. Vor urma consultări publice dar și discuții cu Comisia Europeană pentru legislație și prezentarea unui variante din partea Guvernului.

Comentarii Facebook