Duminica 17 Octombrie

Scandal la TVR Cluj! Membrul CA, Sebesi Karen, sustinut de UDMR, si-a "plantat" sotia in functia de redactor sef al sectiei maghiare

Un nou scandal a explodat la TVR Cluj, dupa ce redactorul sef al Sectiei Maghiare, Bardocz Sandor, a fost schimbat din functie in urma unui raport de activitate intocmit de directorul Romeo Couti, la care a primit "nesatisfacator" pe linie.
 
Criteriile de evaluare au fost modificate fata de anii trecuti, dar, in timp ce majoritatea membrilor comitetului director al TVR Cluj au luat "bine", redactorul sef al Sectiei Maghiare a primit calificativul "nesatisfacator". Interesant este ca in ultimii ani, Bardocz a obtinut "bine" si "foarte bine".

Acesta a contestat raportul de activitate semnat de directorul Romeo Couti, dar presedintele Alexandru Lazescu a spus ca nu se poate implica in aceasta problema, care trebuie transata la nivel local de conducerea TVR Cluj.

Bardocz Sandor a fost schimbat intre timp din functie si pe post a fost numita interimar, marti, 18 octombrie, Orban Katalin, sotia realizatorului TVR Cluj Sebesi Karen, care ocupa si functia de membru al Consiliului de Administratie al TVR, sustinut de UDMR. Fostului redactor sef i s-a pus in vedere sa aleaga: ori trece pe postul de realizator tv, ori ii va fi desfacut contractul de munca.

Surse din televiziunea publica au precizat ca fostul redactor sef al Sectiei Maghiare, Bardocz Sandor, este suspectat ca ar simpatiza cu partidul lui Laszlo Tokes, Partidul Popular Maghiar din Transilvania, lucru care a creat "deranj" mare in cadrul UDMR Cluj. Uniunea ar fi facut toate demersurile posibile de a-l schimba pe Bardocz pentru a tine in mana redactia maghiara a TVR Cluj.

Parghia gasita in acest caz a fost tocmai aceasta evaluare de activitate, cunoscuta fiind legatura dintre actualul director al televiziunii clujene, Romeo Couti, si membrul CA al TVR, Karen Sebesi, precizeaza surse din TVR Cluj.

Noul redactor sef interimar, Orban Katalin, a fost numita prin decizia Consiliului de Administratie al TVR. Aceasta este sotia membrului Consiliului de Administratie Karen Sebesi si a fost angajata direct la TVR Bucuresti, in urma unui concurs cu "cantec", care a avut loc in octmbrie 2010.

Orban Katalin a lucrat de cativa ani la TVR Cluj, la departamentul de stiri de la Sectia Maghiara, si pana in aprilie 2010 a avut un contract de munca pe perioada determinata, iar de atunci a fost simplu colaborator al institutiei, riscand chiar sa fie disponibilizata oricand.

Ea a castigat un concurs cu "cantec" organizat pentru un post de reporter la Departamentul Muzica, Divertisment din cadrul TVR Bucuresti pe care l-a castigat, dar unde a stat numai 2 luni, dupa care a fost mutata la redactia maghiara din Bucuresti. Dupa numai cateva saptamani, la inceputul anului 2011, Orban Katalin a fost "parasutata" in curtea TVR Cluj, la sectia maghiara de unde a plecat. Vezi AICI detalii despre concurs.



Sotul acesteia, Sebesi Karen, a fost numit reprezentant al UDMR in Consiliul de Administratie al TVR in luna iunie 2010. Functia este una deosebit de importanta, deoarece reprezentantii CA sunt cei care leaga si dezleaga totul in Televiziunea Romana, inclusiv demiterea sefilor de statii locale.
 

Karen a fost si el implicat intr-un scandal in urma unui concurs cu "cantec" organizat in 2007 de TVR Cluj si care a fost contestat de jurnalista Adriana Vitan, pe motiv ca nu a fost respectata legea.



Vitan a declarat atunci ca nu este normal ca din comisia de concurs sa faca parte oameni care erau colegi si prieteni de familie cu Sebesi Karen. Intre acestia era si cumnata directorului TVR Cluj, Mihaela Ilea, care era atunci realizatoarea emisiunii pe care Karen o facea la televiziunea publica, si Catalin Baba, fostul consilier al premierului si decanul Facultatii de Stiinte Politice Cluj, unde Romeo Couti tinea cursuri. Concursul a fost anulat de instanta clujeana, dar Sebesi Karen nu a fost afectat pentru ca, intre timp, Consiliul de Administratie al TVR i-a atribuit un alt post.



Noul scandal cu iz politic din TVR Cluj risca sa ajunga tot in instanta, deoarece Bardocz Sandor este decis sa dea in judecata televiziunea publica.

Comentarii Facebook