Radare fixe pe drumurile periculoase din Cluj. Șoferii vor fi monitorizați de sistemul Big Brother, iar amenzile nu vor putea fi evitate
Autoritățile rutiere pregătesc o schimbare majoră pentru siguranța traficului din România: nu mai puțin de 400 de radare fixe urmează să fie instalate pe principalele drumuri naționale și autostrăzi din țară. Măsura face parte dintr-un program amplu de reducere a vitezei excesive și de prevenire a accidentelor, având în vedere că România rămâne una dintre țările europene cu cele mai ridicate rate ale mortalității rutiere.
Radare fixe pe drumurile periculoase din Cluj. Șoferii trebuie să fie mult mai atenți
Potrivit datelor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), radarele vor fi distribuite strategic pe segmentele rutiere cu risc crescut. Rețeaua va acoperi atât drumurile naționale cele mai circulate, cât și autostrăzile, inclusiv tronsoanele mai vechi ale A1, A2 și A3.
CITEȘTE ȘI: Promisiunea lui Emil Boc după ce un copil de 12 ani a fost spulberat pe trotuar în centrul Clujului. Ce vrea să facă primarul pentru a evita tragediile
Pe DN1, vor fi instalate 13 puncte de supraveghere pe o distanță de aproximativ 120 km, între kilometrii 497 și 616. Practic, acestea vor acoperi segmentul Aiud – Teiuș – Turda – Cluj – Florești, unul dintre cele mai tranzitate tronsoane din Transilvania. Pe DN2, unul dintre drumurile cu cele mai multe accidente grave, vor exista 22 de radare pe o porțiune de aproape 100 km, între km 97 și km 197.
DN6 va avea 24 de puncte fixe, distribuite pe circa 200 km (între km 181 și km 371), iar DN7 – un traseu intens circulat, inclusiv de tranzit internațional – va găzdui 12 radare pe aproximativ 100 km (între km 122 și km 228). În plus, DN11 va beneficia de 13 puncte de control, DN17 de 18, iar DN67 de 14, toate amplasate pe segmente considerate vulnerabile din punct de vedere al siguranței rutiere.
Peste 400 de radare fixe vor fi instalate de către experți pe drumurile din țară
Deși toate cele 400 de camere video de înaltă performanță au fost deja achiziționate, niciun radar fix nu a fost dat încă în funcțiune. Reprezentanții CNAIR explică faptul că dispozitivele fac parte din sistemul național de siguranță rutieră e-SIGUR, un proiect care presupune integrarea senzorilor, camerelor și software-ului într-o platformă națională unică.
Implementarea completă necesită testări tehnice, configurarea serverelor și integrarea cu sistemele Poliției Rutiere. Estimarea actuală este ca toate radarele să devină operaționale până la jumătatea anului 2026. Autoritățile susțin că instalarea acestor radare fixe va contribui semnificativ la creșterea disciplinei în trafic și la reducerea numărului de accidente cauzate de viteză, una dintre cele mai frecvente cauze ale tragediilor rutiere din România.
11 Comentarii