Protestul șoferilor Bolt și Uber din Cluj a început și nu pare să se oprească! Un șofer avertizează: „Vom fi mai mulți la nivel local și apoi național”


Tot mai mulți șoferi Bolt și Uber din Cluj-Napoca aleg să își suspende activitatea în 19 și 20 mai, în semn de nemulțumire față de condițiile oferite de platformele de ride-sharing.

Un șofer contactat de redacția Știri de Cluj a declarat că este vorba de o oprire voluntară, fără forme organizatorice oficiale.

El a explicat pentru ȘTIRI DE CLUJ că nu este vorba despre o manifestație organizată în sens clasic, ci despre o formă de presiune colectivă:

„Noi nu facem protest. Noi doar ne-am oprit din lucru.”

Această „pauză” este gândită ca un avertisment adresat platformelor, în condițiile în care o parte dintre șoferi consideră că actualele comisioane, tarife și lipsa unui suport local îi afectează financiar și profesional.

O mișcare locală care ar putea deveni națională

Deși momentan acțiunea este restrânsă la Cluj și nu are un caracter oficial, șoferul spune că se lucrează în paralel la extinderea mișcării.

„Momentan nu cred că se va prelungi perioada, dar pregătim și alte opriri, în cazul în care nu se rezolvă nimic.Vom fi mai mulți, întâi la nivel local și apoi la nivel național”, a mai declarat șoferul pentru ȘTIRI DE CLUJ. 

Potrivit acestuia, există deja două grupuri active în care șoferii discută, planifică și coordonează pașii următori. Scopul: crearea unei presiuni colective care să forțeze platformele să ia în calcul revendicările șoferilor.

Revindecările: curse minime mai mari, comision mai mic, tarife diferențiate

Printre cerințele principale formulate de șoferi se numără:

  • Cursă minimă: 20 RON (Standard) și 25 RON (Comfort);
  • Comision maxim de 20%;
  • Tarif de staționare: 1 RON/minut;
  • Tarif pe kilometru: 3 RON (Standard), 3.5 RON (Comfort);
  • Distanță maximă până la client: 2 km;
  • Tarif diferențiat noapte/zi (noaptea +25%);
  • Taxă de anulare echivalentă cu valoarea unei curse minime;
  • Cursă minimă de la/către aeroport: 50 RON (Standard), 60 RON (Comfort);
  • Deschiderea unui birou de suport fizic în fiecare oraș.

În timp ce unii șoferi se solidarizează cu această inițiativă și aleg să stea offline, alții consideră că veniturile rămân mulțumitoare. Pe grupurile interne, a circulat recent o captură de ecran cu o cursă scurtă de 2 km, în urma căreia șoferul a încasat 39,42 lei, dar aceasta este o situație specială totuși având în vedere că cursa a fost una cu tarif dinamic.

7a1d01ae8170b54c4ffadc59084faf7d.jpg


Comentarii Facebook