Protestul șoferilor Bolt și Uber din Cluj a început și nu pare să se oprească! Un șofer avertizează: „Vom fi mai mulți la nivel local și apoi național”
Tot mai mulți șoferi Bolt și Uber din Cluj-Napoca aleg să își suspende activitatea în 19 și 20 mai, în semn de nemulțumire față de condițiile oferite de platformele de ride-sharing.
Un șofer contactat de redacția Știri de Cluj a declarat că este vorba de o oprire voluntară, fără forme organizatorice oficiale.
El a explicat pentru ȘTIRI DE CLUJ că nu este vorba despre o manifestație organizată în sens clasic, ci despre o formă de presiune colectivă:
„Noi nu facem protest. Noi doar ne-am oprit din lucru.”
Această „pauză” este gândită ca un avertisment adresat platformelor, în condițiile în care o parte dintre șoferi consideră că actualele comisioane, tarife și lipsa unui suport local îi afectează financiar și profesional.
O mișcare locală care ar putea deveni națională
Deși momentan acțiunea este restrânsă la Cluj și nu are un caracter oficial, șoferul spune că se lucrează în paralel la extinderea mișcării.
„Momentan nu cred că se va prelungi perioada, dar pregătim și alte opriri, în cazul în care nu se rezolvă nimic.Vom fi mai mulți, întâi la nivel local și apoi la nivel național”, a mai declarat șoferul pentru ȘTIRI DE CLUJ.
Potrivit acestuia, există deja două grupuri active în care șoferii discută, planifică și coordonează pașii următori. Scopul: crearea unei presiuni colective care să forțeze platformele să ia în calcul revendicările șoferilor.
Revindecările: curse minime mai mari, comision mai mic, tarife diferențiate
Printre cerințele principale formulate de șoferi se numără:
- Cursă minimă: 20 RON (Standard) și 25 RON (Comfort);
- Comision maxim de 20%;
- Tarif de staționare: 1 RON/minut;
- Tarif pe kilometru: 3 RON (Standard), 3.5 RON (Comfort);
- Distanță maximă până la client: 2 km;
- Tarif diferențiat noapte/zi (noaptea +25%);
- Taxă de anulare echivalentă cu valoarea unei curse minime;
- Cursă minimă de la/către aeroport: 50 RON (Standard), 60 RON (Comfort);
- Deschiderea unui birou de suport fizic în fiecare oraș.
În timp ce unii șoferi se solidarizează cu această inițiativă și aleg să stea offline, alții consideră că veniturile rămân mulțumitoare. Pe grupurile interne, a circulat recent o captură de ecran cu o cursă scurtă de 2 km, în urma căreia șoferul a încasat 39,42 lei, dar aceasta este o situație specială totuși având în vedere că cursa a fost una cu tarif dinamic.
49 Comentarii
Greva nu rezolvă problema tarifelor mici, poate în cel mai bun caz pe perioade mici de timp, dar o abordare profesionistă, așa cu procedează firmele de ridesharing schimbă substantial datele.
Trebuie înțeles că activitatea efectată de conducătorii auto este una economică, adică TREBUIE SĂ GENEREZE ÎN PRIMUL RÂND PROFIT, (adică activitatea trebuie… Citeste mai departe
Alooo... ridesharing înseamnă a împărți cursa ! Dacă mergi dintr-un capăt în altul al Clujului, mai iei o persoană/ două cu tine care a solicitat pe platformă ruta și le iei 1leu/km (oricum este mult) . Platformele au pus tarifele mar la început înafara legii (cu ajutorul autorităților) să vă atragă cât mai mulți să poată, după aceia să scadă tarifele… Citeste mai departe
Ma sclavilor voi va duceati vecino la munca Ce bani vreti? Nu va ajunge 12 lei cursa? Lucrati ca prosti si va distrugeti masinile pt corporatiile straine Prostilor:))))
din partea mea poate sa dispara in totalitate....oricum si asta "ie" o meserie unde carte multa nu se cere, ....
Muia de acum incepe.. 160h maxim pe luna pt Bolt-Uber.. +19% Tva intracomunitar
A apus și steaua voastră. V-au trebuit câțiva ani sa va dați seama că nu sunteți decât niște slugoi la multinaționale. În curând vin nepalezii și o sa meargă cu 50 de bani pe km.
2km 39lei...tarif km=20lei ,De maine si Tiriac se apuca de Bolt
Sa vina NEPALEZII!!!! Ca aia iti pupa si mana la tarifele actuale. La fel faceau figurii si aia de livrau mancare pana li s-a adus ceva concurenta si acum zic mersi daca mai prind si ei vreo curs. O sa se intample la fel cu ridesharing-ul pwlii
Le faceti bani la nespalatii aia de taximetristi care in 90% din cazuri te refuza ca cica e cursa prea scurta.
@ : Da, prostalaule, nespalatii de la Bolt nu te refuza ca ei au tarif minim, noi pe taxi nu avem voie! Auzi ca vor 20 de lei cursa minima, acuma parca au 17
Au furat masiv,nu se poate matematic mucusor sa recuperezre
Sa ma pis pe soferi de bolt si Uber!!
Cam multe pretentii, merg foarte rar cu uber/volt taxi. Ma deplasez ori cu masina pers, ori cu mijloacele de trs in comun ori pe joa.
Rar situatia in care am nevoie de taxi, o risipa mai mare e cand iti comanzi mancarea prin curier, glovo etc. Si bolnav cu febra si mi.am miscat fundul domnesc din pat pana la magazin
@Alex: niste paraziti, mai bine i-ar da afara, pentru ce vor bani mai multi, ca oricum nu sunt buni de nimic?
Oameni normali ce n-au ieșit ieri în stradă, în timpul votului știind ca este ilegal asemenea manifestatii( “ marș la vot” sau “ ori la bal , ori la spital” ) .
In Cluj Napoca se câștigă grozav la Uber Bolt,glovo,... Clujul e fruntea Daia votam cu Nicușor
@Kkk: in momentul acesta tre sa va ganditi invers,inainte daca aveau acces masini inmatriculate in alt oras…. Sa terminat definitiv
Nu le convine, sa nu mai faca Bolt. sa mearga la munca normala !
@Nu mai folositi UBER / BOLT !: da ai dreptate vei ramane cu optiunea taxii. Have a good air trip in your fuking mind
@Nu mai folositi UBER / BOLT !:
@Nu mai folositi UBER / BOLT !: poate si mucusor va deveni ceva pt voi,un brend pt transexuali si tămpi. Sunte-ti departe de pamant
Au marit pretul cand a inceput razboiul din ukraina, ca deh, a urcat pretul motorinei de la 7 -> 11 RON. Dar de vreo 2 ani, a coborat pretul motorinez la 7 lei, fara ca acesti lipitori de la Bolt, Ubr si chiar taxi sa scada din preturi. Deja vad, ca daca creste pretul motorinei, urca si ei pretu. Su*gaci p*lii.
Am mers in ultima saptamana de doua ori cu taxi dupa ce o perioada am preferat Bolt. Nu a fost deloc rau. Mai ales ca poti achita si cu cardul la multi. Sa protesteze cat vor. Alternative sunt.
Mai trebuie sa ceara aceleasi conditii legale ca orice taximetrist. Autorizatii, taxe, vechime masina, etc
Asa ar fi corect.
@ : ei nu vor sa fie corect. vor sa fie privilegiati
@ : Hoțul strigă hoții!" Mașinile de transport alternativ au toate copii conforme ARR. Z-ul fiscal se trimite automat la ANAF la sfârșitul fiecărei zi de lucru. Pt cei 25% comision se plătește TVA intracomunitar. Numai minciuni. Toată viața taximetriștii au cerut să moară capra vecinului. Cereți pt voi mai multe autorizații, nu să scadă ale lor. Dar… Citeste mai departe
@ : Mă șlapan, ca să știi și tu, din aplicație poți să-ți descarci și factura pe cursă. Dai tu la taxi factură!?
Te bagi în seamă ca chiloții.....
.
.
.
Toți sunt pe strazi
Mașini cu numere de AB. SJ. BN și impozit la iei in județ
@Taxați la maxim : Si cei din Banghaldesh si Sri Lanka importati de patronii romani?
Puiu mami, fa download la "Star taxi" pe telefon si lasa Boltu in pace. Platesti la kilometru si nu te mai fraieserste Uber si Bolt cu tarifu dinamic. Hai pa, ca eu nu va mai folosesc serviciile de vreo 2 ani!
@Hemil Bloc: Sau iei un numar de telefon de taxi de pe internet, si-l suni, fara sa instalezi aplicatii care sa-ti consume bateria.