Pasajul subteran Oașului–Muncii a fost aprobat. Când se vor bucura șoferii din Cluj-Napoca de primul pasaj rutier subteran din oraș

Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat în ședința din 29 octombrie Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru realizarea primului pasaj rutier subteran din oraș, la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului. Proiectul, așteptat de ani buni pentru fluidizarea traficului din zona industrială, are o valoare estimată la 26 de milioane de euro, din care 15 milioane ar putea proveni din fonduri europene, după cum a anunțat primarul Emil Boc.

Pasajul subteran Oașului–Muncii a aprobat. Când se vor bucura șoferii din Cluj-Napoca de primul pasaj rutier subteran din oraș


„După aceea, pasajul rutier de la intersecția Bulevardului Muncii cu Oașului. Acest pasaj pe care l-am gândit cu specialiștii are o valoare de 26 de milioane de euro, unde avem șansa să aducem și 15 milioane de euro din fonduri europene”, a declarat Boc, în cadrul ședinței de Consiliu Local.

În septembrie, consilierii locali au aprobat și majorarea costurilor cu peste 24 de milioane de lei (fără TVA), pentru a include soluții suplimentare destinate pietonilor și bicicliștilor. Astfel, valoarea totală a investiției a ajuns la 161,3 milioane lei cu TVA, adică aproximativ 32 de milioane de euro.

Conform documentației PUZ, pasajul va avea o lungime de aproximativ 400 de metri și va permite circulația unidirecțională pe direcția Oașului–Bulevardul Muncii, cu o bandă de 5 metri și trotuare de serviciu. Gabaritul de la intrare, de 4,5 metri, va permite accesul autocamioanelor și autobuzelor. Deasupra, traficul local va fi reorganizat prin reproiectarea sensului giratoriu de la intersecția Oașului–Muncii–Fănațelor–George Gordon Byron. Tramvaiul va rămâne pe zona mediană, iar stația aferentă va fi relocată și modernizată, cu peroane acoperite.

Proiectul include și lucrări conexe: reabilitarea podului de pe strada Oașului, relocarea rețelelor tehnico-edilitare, eliminarea cablurilor aeriene, montarea unui sistem de iluminat inteligent LED și reamenajarea trotuarelor și zonelor verzi. De asemenea, stațiile de transport public vor fi dotate cu panouri electronice de informare, iar intersecția va fi complet semaforizată și supravegheată video.

Drumul spre execuția acestui proiect este unul lung: va dura câțiva ani


Deși votul consilierilor marchează un pas concret spre începerea lucrărilor, drumul până la finalizare se anunță lung. Urmează declanșarea procedurilor de expropriere, apoi etapele de proiectare și licitație pentru execuție. Specialiștii estimează o durată de implementare de 48 de luni, adică patru ani, de la semnarea contractului.

Cu alte cuvinte, chiar dacă Primăria Cluj-Napoca anunță cu optimism debutul proiectului, clujenii ar putea vedea pasajul finalizat abia în 2029. Ca și în cazul Parcului Est, realitatea din teren contrastează cu entuziasmul din declarații: infrastructura se mișcă greu, iar marile proiecte ale orașului rămân, pentru moment, mai mult pe hârtie decât în teren.

Comentarii Facebook