Sambata 28 Ianuarie

Oncos a verificat imaginile VIDEO din cazul ”marocanului înșelat la casa de marcat” și a reieșit că acuzațiile sunt FALSE


Oncos a verificat imaginile de pe camerele de supraveghere, în urma acuzațiilor că unul dintre casieri ar fi înșelat cu restul un client de etnie marocană, muncitor în Cluj-Napoca.

Ei bine, pe imagini nu apare deloc femeia care a spus că a fost martoră la tot incidentul și că cel de la casă i-ar fi dat rest 30 de bani în loc de 70 de lei. 

Pe imagini se vede, însă, că femeia a mințit. Confruntată cu această situație, femeia a spus că ea personal nu a văzut nimic.

În urma publicării în mass-media a articolului intitulat ”Cum a fost batjocorit și furat un muncitor marocan într-un supermarket din Cluj-Napoca. Casierul, acuzat că l-a taxat cu tupeu şi nesimțire”, știre preluată mai apoi de redacția PRO TV, am fost sesizați de clientii nostri despre existența acestui articol și am demarat cercetările obligatorii in aceste situații. 

După studierea înregistrărilor aparatelor de filmat aflate in magazinul nostru situat in Piața Gării nr. 2-4, Cluj-Napoca, jud. Cluj, am constatat ca in data de 02.12.2022 o persoana de sex masculin (probabil ”cetățean marocan, de culoare” așa cum a susținut persoana care a propagat această stire falsa) a efectuat cumparaturi in magazinul nostru, iar bonul de casa al acestei persoane in valoare de 99,64 lei a fost identificat și se afla anexat la prezenta adresa. 

Totodată am constat ca in spatele acestui client de sex masculin nu se afla nici o alta persoana de sex feminin la casa de marcat. Filmarea va sta la dispoziție în atașament la prezenta (datorită mărimii fișierului sub forma de link) 

În postarea D-nei Manciu Adriana pe grupul de Facebook - Mamici din Cluj-Napoca, preluată de ziarul Stiri de Cluj si PRO TV, aceasta susține ca: ”În fața mea la casa de marcat a fost un baiat de culoare... "numindu-l in continuare pe casier gunoi, și mai apoi descrie aceasta întâmplare ca și cum ar fi constatată personal, însă surprinzător în discuția cu unul dintre colegii noștri, aceasta doamna recunoaște ca povestea prezentată a auzit-o de la cineva... (dialogul este de asemenea atașat la prezenta adresa) 

Așadar acest client nu a fost înșelat de casier, iar restul oferit la bancnota de 100 lei este corect, conform bonului casei de marcat si evidentei contabile. În plus relatările doamnei "indignate" și prezentate în mod mincinos ca fiind constatate personal sunt de fapt neadevăruri cu scopul evident de denigra societatea noastra. 

În concluzie, la o analiza simpla se constata ca a fost propagată in mass-media o știre falsă bazată pe fapte inventate din dorinta clară de a denigra una dintre marile societăți clujene de producție și retail cu peste 600 de salariati si ca atare solicităm publicarea/difuzarea cu celeritate a unei dezmintiri. 

Pentru cercetarea evenimentului suntem deschisi la orice ancheta a organelor abilitate pentru a dovedi cele afirmate”, a precizat administratorul Oncos, Vasile Onaca.

Ce spunea în postarea ei de pe Facebook femeia care a pretins că a fost martoră la tot incidentul

Manciu Adriana, femeia care a postat anunțul cu privire la acest incident și care a spus că a fost martoră, și-a șters ulterior postarea. 

”Vreau sa va aduc la cunoștință un eveniment de toata jena care s-a întâmplat în seara asta la acest magazin Oncos, în jurul orei 17:30-18:00. 

În fața mea la casa de marcat a fost un băiat de culoare (marocan), de care a profitat în ultimul hal casierul prezent.

După ce și-a pus pe masa toate produsele în valoarea a 29.70 RON, cum scria și pe casa de marcat, acest casier i-a spus acestui băiat suma pe care trebuia să o achite, dar acesta nu înțeles. 

Am încercat să îi spun în engleză, dar nu știa nici această limbă... S-a uitat băiatul la suma ce era acolo, avea câțiva lei în mână, dar nu chiar suma exactă și a scos din buzunar mai multe bancnote de 100 lei, de 50 lei. I-a dat casierului 100 lei și atunci ca să vedeți invidia și nerușinarea de pe fața casierului, care a spus: ”No, are bani ăsta”.

I-a dat rest băiatului 30 bani... Când l-am atenționat să îi dea restul cum trebuie îmi spune mie că el a mai cumpărat și a mai dus din cumpărături la mașină... 

N-am mai insistat. Când am ieșit, l-am găsit în stația de tramvai spre Bld Muncii... Om muncit, abia ieșit de la lucru, cu hainele și adidașii rupți,  plin de noroi.

Ajunge să-și bată joc de el un gunoi de om? Dacă era unul îmbrăcat la 4 ace, cu ceas de 40 de milioane, pe ăla nu-l poți prosti. Dar vine unul sărac, săracul care a lucrat pentru acei bani și și-a rupt spatele pentru acei bani.

Mi s a rupt sufletul. Sper să îi ajute la fel Dumnezeu acelui casier…”, a relatat Adriana, pe grupul Mămicilor din Cluj-Napoca.

Aceasta a spus că va reveni la magazin pentru a discuta cu șeful casierului și pentru a cere verificarea camerelor de supraveghere. 

Aceasta a spus că va reveni la magazin pentru a discuta cu șeful casierului și pentru a cere verificarea camerelor de supraveghere. 

Din păcate n-am apucat sa opresc pe băiatul respectiv. Pe când am ajuns în stația de tramvai deja a pornit tramvaiul și el a urcat. Dar mâine (n.red. sâmbătă) se rezolva. Dacă da Domnul poate am noroc și va fi chiar el pe tură, iar îl voi face vedeta”, a mai spus clujeanca.

Cei de la Oncos au contactat-o și i-au spus că pe filmări nu apare

Se face o plângere penală către dumneavoastră la politie pentru denigrare societate. Avem dovada pe camerele de supraveghere care sunt cu sonor și înregistrare și dovada bonului emis de casa de marcat, inclusiv dovada prin care se da restul. La rând nu erați dvs. in spatele  persoanei care făcea cumparaturi, ci era un domn. Se aude pe camera cand domnul spune 29.70 și casierul îl corectează și spune ca este 99.70. se vad produsele cumparate”, i-au transmis cei de la Oncos. 

Am spus și în postare că este un baiat cu geantă violet. El a spus ce s-a întâmplat. Eu am făcut postarea pe spusele lui. 

De aia și o doamna care a zis ca o cunoaste pe șefă de tură pe șeful de tură v-a merge să se asigure ca este corect ce este. și am tot așteptat sa vad ce si cum”, s-a justificat clujeanca.

Știri de Cluj a publicat relatarea femeii și acum publică pe larg și poziția magazinului, din bcare se vede clar că angajatul s-a purtat exemplar. 

Comentarii Facebook