O asociație civică avertizează că clujenii ar putea să rămână blocați între cartiere: Podul Garibaldi riscă să dezamăgească pietonii și bicicliștii


Asociația SOS cere regândirea Podului Garibaldi: Fără subtraversare pietonală și velo, mobilitatea pe Someș devine lentă și neatractivă

Asociația Societatea Organizată Sustenabil (SOS / SOS Someșul nostru) critică decizia municipalității clujene de a înlocui Podul Garibaldi fără subtraversare pietonală și velo, considerând-o „eronată”. Potrivit Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru zona metropolitană, culoarul metropolitan la Someș se situează în primele trei proiecte prioritare, după metrou și centură.

Cu toate acestea, podurile recente de pe Someș, realizate preponderent pentru trafic auto, au fost construite fără subtraversări pietonale sau velo și au semafoare cu timpi mari de așteptare. În consecință, chiar și după investițiile majore în spații verzi și mobilitate alternativă din România postdecembristă, deplasarea pietonilor și bicicliștilor între cartierele Grigorescu și Iris a devenit mai lentă, deși mai sigură.

SOS atrage atenția că, dacă mai multe poduri vor fi construite fără subtraversare, culoarul metropolitan la Someș va deveni lent și neatractiv pentru cei care ar putea renunța la mașina personală. „Tehnic, subtraversarea este posibilă, trebuie doar voință politică și administrativă”, subliniază organizația.

Solicitările SOS Cluj:

Revizuirea proiectului Podului Garibaldi: Dacă proiectul tehnic actual, deja finalizat și pentru care licitația a fost lansată, nu poate fi modificat, se cere ca pe viitor să se lase spațiu pentru o subtraversare care să fie realizată printr-un alt proiect și cu un buget separat. SOS amintește că propunerea de subtraversare a fost discutată la dezbaterile pentru noul pod, fără un răspuns concret din partea Primăriei.

Fluidizarea traficului pietonal și velo: Setarea semafoarelor pe galben intermitent măcar în timpul weekendurilor, pentru a încuraja mobilitatea alternativă.

Prioritizarea culoarului metropolitan la Someș: SOS cere accelerarea implementării tronsonului Cluj–Florești, cel mai îndrăzneț proiect de acest tip din țară, pentru a fi funcțional în 2027. Realizarea acestui segment ar decongestiona traficul auto între lacul Florești și Podul Garibaldi, reducând timpii de navetă, îmbunătățind sănătatea locuitorilor și calitatea apei în zonă.

Comentarii Facebook