Note de plată umflate în tot mai multe restaurante din Cluj. Clujenii revoltați de ospătarii care trec produse neconsumate: „E intenționat sau o greșeală?”

Pactica notelor de plată „umflate” revoltă tot mai mulți clienți în restaurantele din Cluj: „S-a întâmplat de mai multe ori în același local”

Tot mai mulți clujeni își exprimă nemulțumirea față de o practică tot mai des întâlnită în restaurantele și cafenelele din oraș: adăugarea pe nota de plată a unor produse care nu au fost nici comandate, nici consumate. Situația, departe de a fi un caz izolat, stârnește dezbateri aprinse în mediul online.

„La final, am cerut nota, s-a achitat și am plecat. Eu am făcut o poză cu nota pentru a transfera ulterior banii și, când am verificat-o, am observat că era trecut un produs pe care niciunul dintre noi nu l-a comandat sau consumat,” a relatat o clientă care a petrecut aproximativ cinci ore într-un local din Cluj-Napoca. „Vreau să cred că a fost o greșeală onestă. Pe de altă parte, nu pot să nu mă întreb cât de frecvent se întâmplă asta și dacă unii ospătari sau localuri o fac intenționat.”

Postarea a fost urmată de zeci de comentarii din partea celor care au trecut prin situații similare și un și de restaurante din Cluj în care au pățit asta. „Eu am pățit la M*****. Prima dată am spus că a fost o greșeală, a doua oară am realizat că așa fac ei. Și mai vor și bacșiș pe lângă,” a scris un utilizator. Altul a completat: „Și nouă la cafeneaua de lângă parc. Din discuția ulterioară cu prietenii, ne-am amintit că s-a mai întâmplat de două ori asta acolo.”

Altcineva a punctat că „vara trecută am pățit de două ori asta. O dată diferența a fost de 30% din prețul final.” Aceste relatări par să indice o practică repetitivă în anumite localuri, nu doar o simplă eroare.

„Am lucrat pe America cu Work & Travel și într-un anumit restaurant era o practică, pentru unii ospătari. Erau vizate în special mesele numeroase care comandau mult alcool,” a adăugat un alt comentator, sugerând că metoda ar putea fi intenționată și chiar învățată.

Totuși, nu toți cred că este vorba de rea intenție. Un utilizator a scris: „Faptul că mi s-a întâmplat și într-o direcție, și în alta, dar și faptul că mi s-a întâmplat foarte rar, mă face să cred că e mai probabil să fie o greșeală onestă.”

Fenomenul nu este limitat doar la restaurante. Un alt client a relatat o întâmplare similară la o florărie din Mănăștur: „Am cumpărat 21 de lalele... Când am ajuns la mașină, zic să le număr și eu, erau 17. Mă întorc, le numărăm împreună și erau 18. S-a scuzat zicând că a greșit la numărătoare… 20 de lei firul!”

Printre soluțiile propuse de cei afectați se numără verificarea atentă a notei de plată înainte de plecare și chiar realizarea unei liste negre a localurilor în care astfel de practici au fost raportate.

Ceea ce pare o „eroare nevinovată” pentru unii, devine o sursă de frustrare și suspiciune pentru alții. Cert este că fenomenul, fie din neatenție, fie din intenție, pare tot mai prezent în peisajul urban clujean, iar clienții ar trebui să fie vigilenți.

Comentarii Facebook