Medicii de familie din Cluj au ajuns la disperare din cauza platformei informatice a CNAS: ,,Funcționează cu mari deficiențe, oficial în regim offline



Medicii de familie clujeni au ajuns să fie exasperați de defecțiunile platformei informatice a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Aceștia reclamă că, în ultimul timp, erorile și defecțiunile sunt atât de dese încât activitatea lor este afectată semnificativ.

Potrivit Patronatului Medicilor de Familie Cluj, începând din 8 noiembrie 2023 platforma informatică din sistemul de asigurări de sănătate (PIAS) funcționează cu mari deficiențe, oficial în regim offline. În ultimele zile ratele de erori au ajuns să depășească în mod constant 90%, ceea ce îngreunează mult activitatea din cabinetele medicale:

  •  nu se poate verifica pentru pacienți calitatea de asigurat,
  • nu se pot emite rețete online,
  • nu se pot valida serviciile medicale acordate,
  • nu se pot folosi uneori cardurile de sănătate,
  • nu se poate trimite raportarea activității lunii ianuarie,
  • nu se pot actualiza informațiile din lista de pacienți.

Medicii susțin că din această cauză timpii de așteptare în cabinetele medicale sunt crescuți.  Mai mult, aceștia reclamă că, din cauza defecțiunilor, rețetele offline eliberate pe două sau trei luni nu se pot elibera fracționat din farmacii. 

De asemenea, pacienții la care nu se poate verifica starea de asigurat sunt nevoiți să meargă la sediul CAS Cluj pentru a obține adeverință de asigurat, spun reprezentanții Patronatul Medicilor de Familie Cluj.

 ,,Nu este normal ca furnizorii de servicii medicale să fie obligați prin contract să utilizeze platforma informatică a CNAS - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, însă aceasta să fie mereu nefuncțională.

În ultimii 10 ani au fost constant perioade în care PIAS a funcționat cu erori chiar dacă CNAS nu a recunoscut întotdeauna oficial acest lucru. Din păcate și după 10 ani de sincope ale PIAS, din partea CNAS nu vedem nicio măsură eficientă de remediere permanentă a problemelor.

 PIAS trebuie să fie funcțională la capacitate maximă în timpul zilei, în timpul orelor de program ale furnizorilor de servicii medicale.

Nu este normal ca din cauza unui sistem informatic incorect elaborat și mult subdimensionat medicii să valideze noaptea serviciile medicale acordate în timpul zilei.”, a transmis Patronatul Medicilor de Familie Cluj.

426626288_418393187207534_3961096893057787734_n.jpg
426741273_418393450540841_6993156717770761527_n.jpg

Comentarii Facebook