Google „lovește” din nou site-urile: Pozițiile SEO scad de la 100 la 10! Expert SEO clujean explică impactul pentru site-uri
Google limitează pozițiile SEO: rezultatele scad de la 100 la 10, explică expert SEO Adrian Ilovan
O schimbare importantă afectează modul în care Google afișează rezultatele căutărilor. Adrian Ilovan, expert SEO din Cluj, explică ce efecte are această limitare asupra toolurilor de monitorizare și rapoartelor de poziții.
„Încă nu știm dacă este temporară sau pe termen lung, dar e probabil că va fi definitivă”, spune Ilovan. Noua limitare reduce vizualizarea rezultatelor căutărilor de la primele 100 de poziții la doar 10.
Cine este afectat cu certitudine de schimbarea majoră în SEO, prin care Google a limitat rezultatele la primele 10 poziții
Potrivit expertului SEO, modificarea afectează în primul rând:
-
Aplicațiile de tracking al pozițiilor la expresii cheie:„Practic, dacă până acum îți spuneau cum stai cu pozițiile la expresiile pe care le monitorizai și puteai vedea inclusiv poziții de gen 63, 88, 97 etc, de acum vei vedea doar până la poziția 10 sau 20. Posibil vor ajunge din nou să arate și poziții până la 100, dar la un cost mai mare pentru că vor avea nevoie de 10x mai multe interogări de API per expresie.”
-
Rapoartele de poziție oferite de agenții către clienți:„Nu vor mai conține poziții până la 100 ci probabil până la 10 sau 20.”
-
Toolurile AI pentru monitorizarea menționărilor de brand:„Acestea sunt unelte de monitorizare relativ noi, care au dus la o creștere a încărcării serverelor Google prin interogări repetate la tot felul de expresii de căutare mai mult sau mai puțin utilizate de userii reali.”
Ilovan a mai adăugat că și chatboții AI ar putea fi afectați, deși impactul nu este încă clar.
Ce efecte se observă până acum ale modificărilor SEO
Expertul SEO a explicat:
-
Google Search Console:„În acest moment are loc o inversare a evoluției a 2 indicatori esențiali: impresiile (care sunt pe scădere masivă) și pozițiile (pe creștere). Mare parte dintre impresii (afișări) nu sunt făcute de către utilizatori umani ci de către tooluri de tracking, care acum au un acces mai redus la date.”
-
AccuRanker:„Toolul de tracking al poziției pe care îl folosim noi a emis în această dimineață un comunicat prin care anunță că vor afișa poziții doar până la 20 (în loc de 100 ca până acum).”
-
SemRush:„Un alt tool de SEO, încă nu știe ce i-a lovit, dar se vede și în rapoartele lor.”
-
Ahrefs:„Încă nu știu că au o problemă, nu au nici un fel de comunicat pe această temă.”
Cum se adaptează agențiile SEO la noile schimbări
Ilovan spune:
„Începând din această lună, vom raporta și noi doar poziții până la 20. Ne afectează într-o anumită măsură pentru că nu mai putem vedea mișcările de poziții din intervalul 21-100, care ne confirmau că măsurile luate de noi pentru expresiile din acel interval dau rezultate, dar ne vom descurca și fără asta.”, a concluzionat expertul SEO Adrian Ilovan.
Acesta a prezentat și situația în GSC, la conturile verificate de ei la scurt timp după schimbarea anunțată de Google.

2 Comentarii