Dezbateri aprinse după ce un cunoscut youtuber din Cluj a postat o fotografie cu un livrator: „Mă voi gândi de două ori înainte de a comanda online” FOTO

O postare recentă a cunoscutului youtuber clujean AC Bike a generat o adevărată dezbatere pe rețelele sociale despre igiena livrărilor de mâncare la domiciliu. Imaginea surprinde un livrator cu o geantă vizibil murdară, iar AC Bike a comentat:

„Așa arată geanta unui livrator. În aceste condiții este livrată mâncarea la domiciliu. După ce am văzut această imagine, mă voi gândi de două ori înainte de a-mi mai face comenzi online. Parcă gătitul nu mai suna atât de rău.”

Postarea youtuber-ului AC Bike cu geanta murdară a livratorului a stârnit reacții în lanț pe rețele sociale

Postarea a atras sute de comentarii, iar discuțiile publice s-au împărțit între susținătorii youtuberului și cei care consideră subiectul exagerat sau irelevant, deschizând un dialog amplu despre igiena alimentelor, condițiile de muncă ale livratorilor și responsabilitatea firmelor de delivery.

Reacțiile internauților: Unii sunt de partea livratorilor, alții foarte critici privind igiena livrărilor

Unii urmăritori au minimizat problema, subliniind că mâncarea ajunge la consumatori în recipiente sigilate:

  • „Ce are geanta? Este murdara pe exterior. Mâncarea este în recipiente. Recipientele în pungi sigilate...”

  • „Mâncarea vine sigilată în punga restaurantului de unde s-a plasat comanda. Se poate dezinfecta ușor - și avem antrenament de acum 4-5 ani când toti dadeam cu spirt pe orice. La fel și mâinile beneficiarului.”

  • „Figuri. Mâncarea e împachetată în caserole/pungi sigilate.”

  • „Mâncarea e în caserole de multe ori sigilate (la supe), ambalată în pungi capsate pentru că românii mai furau un burger din pachet. Nu mâncați direct de pe exteriorul genții, iar uneori bucătăriile în care e gătită mâncarea sunt mai mizere decât geanta.”

Acești comentatori au subliniat că ambalarea corespunzătoare și dezinfectarea ușoară reduc riscul de contaminare, iar consumatorii pot lua măsuri simple de igienizare înainte de a consuma produsele.


Argumente pro AC Bike: responsabilitatea firmelor și riscurile pentru clienți

Alți utilizatori au susținut punctul de vedere al youtuberului, evidențiind responsabilitatea companiilor de livrare și riscurile potențiale:

  • „Ok, dacă ai o geantă personală și transporți mâncare pentru tine, da, faci ce vrei cu sănătatea ta. Dar când ești livrator / flotă Delivery și duci mâncare altor oameni (clienți, care plătesc bani grei), mi se pare inadmisibil. Repet, inadmisibil.”

  • „AC Bike Cluj: Poate că de igienizarea genților ar trebui să se ocupe tot firma care distribuie mâncarea. Dacă lucrătorul, vai de mama lui, are o singură geantă, când s-o spele să o usuce că a doua zi să fie din nou la program! Poate că nu-și permit nici măcar resursele necesare.”

Aceștia au atras atenția că, indiferent de cât de bine este ambalată mâncarea, aspectul și curățenia echipamentului de transport reflectă profesionalismul și standardele firmei.

Condițiile dificile ale livratorilor: muncă fizică, trafic și ploaie

Mai mulți comentatori au evidențiat dificultățile zilnice ale livratorilor, subliniind că geanta murdară nu este un indicator direct al lipsei de igienă:

  • „Bai voi, acum vedeți cum arată gențile, pai cam cum vreți să arate când lucrătorii merg zilnic pe bicicletă, trotinetă etc., prin praf, prin ploaie, ajung la restaurante să ridice comenzile, pun gențile pe jos. Eu chiar mă mir că la unii le văd cât de cât curate sau nah, poate sunt mai noi.”

  • „Sa alergi și tu ca ei la 40 de grade, pe ploaie, prin noroaie și după să mai comentezi, postaci lipsit de empatie. Mâncarea este livrată de români și străini ce sunt plătiți de patroni și ei sunt forțați de nevoi și probleme să lucreze pe sume foarte mici/cursă și indiferent de km parcurși... și la final? Clientul nu știe nici să spună mulțumesc?”

  • „Gândiți-vă în primul rând că acest livrator merge prin praf și prin ploaie, este normal să se murdărească. Acum că nu o curăță și nu o igienizează, asta este partea a doua.”

Comentariile internauților evidențiază efortul fizic intens și condițiile neprielnice în care livratorii își desfășoară activitatea zilnică.

Opinie ironică și dezbateri despre sensibilitatea consumatorilor

Alți utilizatori au perceput subiectul ca exagerat:

  • „Din ce în ce mai sensibili, mâine o să apară niște nebuni să posteze că prunul are prunele murdare sau că borcanul de măsline din raftul de la Mega are praf pe el... Normalul devine anormal.”

  • „Este amuzant subiectul atunci când noi suntem pe ultimul loc din UE la consumul de produse pentru igiena personală – săpun, pastă de dinți, șampon etc.”

Unii au adus în discuție experiența personală din bucătării, comparând igiena genților cu cea a mediului în care se prepară mâncarea:

  • „Voi cred că mulți nu știți cum arată bucătăriile unde se gătește, vă zic eu, geanta asta e curată pe lângă ele.”

  • „Conform standardelor de igienă în Sri Lanka, este curată .”

Impactul postării lui AC Bike și dezbaterea publică

Postarea lui AC Bike a generat peste 350 de comentarii publice, devenind un exemplu de cum un detaliu aparent minor poate declanșa discuții ample despre igienă, responsabilitatea firmelor și percepția consumatorilor. Dezbaterea reflectă tensiunea dintre așteptările clienților și realitatea logistică a livrărilor, punând în prim-plan importanța comunicării transparente și a standardelor de curățenie în serviciile de food delivery.

În final, postarea demonstrează că problema igienei în livrările de mâncare este un subiect sensibil și controversat, care continuă să genereze reacții diverse, de la susținere pentru AC Bike, la critici privind exagerarea și lipsa de empatie față de livratori.

livrator de mancare cluj geanta murdara.webp

Comentarii Facebook