Cum ne "tepuieste" Kiat! Au proiectat poduri pe drumuri pe unde nu trece nicio apa. Pun tuburi de plastic in loc de beton, dar la suprapret


Firma Kiat va ramane cel mai probabil fara contractul de modernizare a drumurilor judetene. Analiza finala va fi facuta in 3 mai, dar proiectele depuse au mari lacune.  

"Dansii au venit si au participat la o licitatie, la care au fost 12 consortii si li s-a cerut sa vina cu proiectul tehnic in conformitate cu ceea ce au licitat si au castigat. Este al saptelea proiect pe acei kilometri pe care l-au depus si care a fost refuzat. Au venit si au licitat pentru podete cu tuburi de beton de 1000 si la proiectare ne vin cu tuburi de plastic. Memoriul tehnic la un drum care leaga Mociu - Cean- Viisoara - Campia Turzii, memoriul tehnic este propus si pentru drumul de la Chinteni.

Avem pentru fiecare lot neconcordante sau lipsuri. Pentru niciun lot nu avem caiete de sarcini, adica sa stim tehnologia dupa care lucram. Nu corespund plansele cu realitatea. La un drum am constatat ca proiectul merge prin padure si trebuia sa facem defrisari, sa mutam muntele. Nu avem nimic cu Kiat, ci cu faptul ca atunci cand ai licitat un drum sa fii si sa faci ceea ce ai licitat. Noi ne asumam responsabilitatea pentru ceea ce facem", a explicat Mircea Avram, directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Pulbic si Privat (RAADPP), din cadrul Consiliului Judetean Cluj.

In proiectul pentru drumul care leaga comuna Mociu de Campia Turzii sunt prevazute mai multe podete pe sub carosabil, in zona in care sunt cursuri de apa. Interesant este faptul ca acelasi proiect a fost depus si in cazul comunei Chinteni si se regasesc aceleasi podete, in zona in care nu sunt cursuri de apa si nu ar fi nevoie de ele.

In cazul tuburilor de plastic care ar trebui sa fie din beton, reprezentantii firmei Kiat au spus ca sunt la fel de rezistente, dar supriza, tuburile din plastic costa mai mult ca cele din beton.

Directorul RAADPP Cluj, Mircea Avram, a dat ca exemplu tronsonul de 317 kilometri castigat de firma SAMUS si unde nu sunt probleme. "Vreau sa vin cu o alta exemplificare. Etapa a doua, 317 kilometri, tronson castigat de SAMUS. Am semnat contractele in ianuarie si deja am aprobate 7 proiecte pe intreaga lungime a drumului, plus inca 3 care sunt in verificare. Sunt 9 drumuri in care proiectul tehnic respecta ceea ce au licitat. Pot sa va asigur ca am tratat cu aceeasi masura si pe unii si pe ceilalti", a mai spus Avram.

 

Contractul privind modernizarea celor 423 de kilometri de drumuri judetene a fost adjudecat cu surle si trambite de sefii CJ Cluj, in iulie 2011.

Cei 423 de kilometri au fost impartiti in cinci loturi, iar castigatoare a fost desemnata Asocierea KIAT GROUP SRL, SC TEHNIC ASIST SRL, SC DAMAR CONSULT SRL. Preturile la care vor lucra aceste firme sunt mai mici si cu 30% fata de valorile anuntate initial. Contractul avea la lansarea licitatiei o valoare maxima de 372 de milioane de lei si a fost adjudecat cu 279 de milioane de lei.

 

Vezi ofertele:
LOT 1 cu total cost de 72.794.911,10 lei fara TVA, respectiv 17.737.983,65 euro fara TVA;
LOT 2 cu total cost de 41.408.135,27 lei fara TVA, respectiv 10.089.947,43 euro fara TVA;
LOT 3 cu total cost de 54.247.292,14  lei fara TVA, respectiv 13.218.473,14 euro fara TVA;
LOT 4 cu total cost de 60.365.034,70 lei fara TVA, respectiv 14.709.187,53 euro fara TVA;
LOT 5 cu total cost de 52.933.712,10 lei fara TVA, respectiv 12.898.392,28 euro fara TVA;

 

Kiat ataca Consiliul Judetean (CJ) Cluj: Noi nu "umflam" preturile. CJ Cluj vrea lucrari slab calitative

Comentarii Facebook