Cozi zero, acte multe! Black Friday-ul Consiliului Județean Cluj rupe recordurile: 144 de documente într-o singură zi

Black Friday administrativ la Cluj: record de 144 de acte emise online în mai puțin de 24 de ore. Cererile, aproape triple față de anul trecut

Consiliul Județean Cluj anunță un nou record de eficiență digitală, după ce a încheiat cu succes a treia ediție consecutivă a campaniei „Black Friday administrativ”. În doar câteva zile, instituția a procesat online un volum impresionant de cereri, cu un vârf de 144 de acte de urbanism emise în mai puțin de 24 de ore.

Campania s-a desfășurat în perioada 10–14 noiembrie 2025 și a înregistrat un trafic semnificativ pe platforma Ghișeul Unic, acolo unde toate solicitările au fost depuse exclusiv online. Potrivit Consiliului Județean, numărul actelor emise într-o singură zi a crescut aproape de trei ori față de ediția precedentă, un rezultat pe care administrația îl pune pe seama digitalizării accelerate și a obișnuinței tot mai mari a clujenilor cu serviciile fără hârtie și fără cozi.

144 de acte în 24 de ore – record pentru CJ Cluj

Pe durata celor cinci zile ale campaniei, instituția a emis:

  • 62 de certificate de urbanism
  • 15 autorizații de construire
  • 23 de comunicări privind începerea sau finalizarea lucrărilor
  • 21 de certificate de atestare a edificării construcției
  • 11 declarații privind valoarea lucrărilor executate
  • 11 drepturi de preemțiune
  • 1 prelungire de certificat de urbanism

Toate acestea au fost soluționate în maximum 24 de ore, în paralel cu „câteva sute de documentații” deja aflate în lucru, după cum precizează reprezentanții CJ.

Alin Tișe: „Clujenii au început să conștientizeze beneficiile digitalizării”

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, consideră campania un succes nu doar administrativ, ci și unul de mentalitate, semn că publicul s-a obișnuit cu avantajele accesării serviciilor online:

„Am finalizat cu succes cea de-a treia campanie consecutivă de Black Friday, iar clujenii au început să conștientizeze tot mai mult beneficiile extraordinare ale digitalizării – eliminarea hârtiilor, a cozilor și a altor inconveniente. Nu e o întâmplare că anul acesta numărul cererilor aproape s-a triplat. A fost un efort considerabil să soluționăm cele 144 de documentații de urbanism, pe lângă câteva sute aflate deja în lucru.”

Peste 50 de tipuri de documente digitalizate în total

În prezent, prin platforma Ghișeul Unic dezvoltată de CJ Cluj sunt digitalizate nu mai puțin de 53 de categorii de documente, dintre care:

  • 19 tipuri de acte de urbanism,
  • 19 tipuri de solicitări adresate CJ (finanțări nerambursabile, documente din arhivă, fondul de rezervă etc.),
  • 6 documentații pentru lucrări în apropierea drumurilor județene,
  • 6 cereri pentru închirierea spațiilor de la Cluj Arena,
  • 3 documente din domeniul turismului.

Consiliul Județean consideră că rezultatele arată „maturizarea” platformei digitale și interesul în creștere al publicului pentru servicii rapide, transparente și accesibile online.

Comentarii Facebook