Clujul lipsește din clipul de promovare a României, realizat de Ministerul Turismului

Cluj-Napoca, Braşov sau Oradea sunt câteva orașe cu un cuvânt greu de spus în privința turismului, dar care lipsesc din pentru promovarea turismului cultural şi de city break lansat de Ministerul Turismului.

Cluj-Napoca nu apare în clipul Ministerului Turismului pentru că filmul trebuia să aibă o anumită durată și s-a impus selecția orașelor care sunt descrise ca fiind ”cu importante simboluri pentru români”.

Clipul promovează oraşele Alba Iulia, Sibiu, Târgu Jiu, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti.

Ministrul Turismului, Bogdan Trif, spune că acest clip ”va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaţionale, precum şi prin intermediul unor campanii publicitare şi de marketing care vor duce la conturarea României ca destinaţie pentru pasionaţii de turism cultural şi pentru turiştii care preferă experienţele de tip city-break”.

”Nu cred că cineva are un răspuns logic, nu găsesc decât argumente pro, nu am niciun argument contra, nu am nicio explicaţie să nu fie Clujul printre oraşele din clip. Nu contest calitatea celorlalte oraşe, nu cred că suntem în concurenţă, este loc pentru fiecare. Dar este absolut inexplicabil faptul că un oraş ca şi Clujul, care e atât de iubit şi apreciat pe plan naţional şi internaţional nu se regăseşte pe această listă", spune Manuela Cîmpean, şeful Centrului de Informare turistică din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, conform Mediafax.

”Poate că sunt subiectivă, dar este cel mai important oraş al ţării, după Capitală. E un oraş frumos, cu un patrimoniu impresionant, totodată tânăr, vibrant, plin de viaţă şi de evenimente. A fost Capitală Europeană a Tineretului, a fost Oraş European al Sportului, este un oraş european şi anul acesta mai mult ca oricând. Se bucură de apreciere şi recunoaştere atât pe plan naţional cât şi internaţional. Deci clar este un oraş care merită să se regăsească pe harta turistică a României”, a completat Manuela Cîmpean.

Clujul are evenimente precum Untold şi Electric Castle, renumite pe plan internațional, dar și festivaluri care atrag mulți turiș

Clipul de promovare a costat 151.130 de lei (TVA inclus), fiind realizat cu fonduri alocate în cadrul unui proiect realizat în marja Centenarului.

În ceea ce priveşte criteriile pentru selecţia fiecărui oraş în parte, Ministerul Transporturilor transmite că municipiul Alba Iulia a fost ales pentru faptul că este ”oraş al Marii Uniri”, iar Sibiul pentru că a deţinut tilul de Capitală Culturală Europeană în 2007 şi este Regiune Gastronomică Europeană în 2019, fiind, de asemenea, reprezentativ pentru regiunea Transilvania.

”Târgu Jiu a reprezentat Oltenia şi datorită sculpturilor lui Constantin Brâncuşi, un simbol al României şi un punct de atracţie pentru amatorii de turism cultural! Constanţa este reprezentativ pentru zona Dobrogei. Emblematic pentru oraşul Constanţa este Cazinoul din centrul istoric şi, de asemenea, au fost evidenţiate şi vestigiile arheologice. Oraşul Iaşi a reprezentat Moldova graţie rolului său important în înfăptuirea Unirii şi datorită obiectivelor sale care îl recomandă ca destinaţie de city-break. Vestul ţării a fost reprezentat de Timişoara şi din perspectiva faptului că va fi Capitala Culturală Europeană în 2021, aspect promovat de ministerul Turismului. Capitala României este oraşul care atrage cei mai mulţi turişti din străinătate, an de an, de aceea nu putea lipsi din clipul de promovare”, se arată în răspunsul Ministerului Turismului.

Ministerul Turismului precizează că va realiza, în cursul anului 2019, încă un film de promovare „în care sunt prezentate noi destinaţii de city-break şi care va pune în valoare potenţialul turistic al destinaţiei România”.

Comentarii Facebook