Clujenii se calcă în picioare când e „Vinerea Verde”, însă noaptea preferă să doarmă. Statistică nemaivăzută prezentată de CTP Cluj-Napoca
Compania de Transport Public Cluj-Napoca a implementat în ultimii ani mai multe măsuri cu scopul clar de a crește atractivitatea transportului urban.
Dacă unele măsuri au fost solicitate de Primăria Cluj-Napoca, alte măsuri au fost solicitate de consilierii locali. Per ansamblu, reprezentanții CTP Cluj consideră că mare parte dintre măsuri au fost benefice transportului în comun, însă au existat și „buline negre”, măsuri care nu s-ar justifica în totalitate.
Cu siguranță cea mai de succes măsură aplicată a fost și este „Vinerea Verde”. Tot mai mulți clujeni au ales să circule vinerea, gratuit, în municipiul Cluj-Napoca, dar și în Florești, Apahida, Baciu și Gilău. Doar în 2024 s-au înregistrat 26 de milioane de călătorii în baza acestui proiect. În condițiile în care în 2024 au fost 52 de zile de vineri, reiese că au existat în medie 500.000 de călătorii gratuite pe fiecare zi de vineri.
Un alt proiect de succes a fost „Biletul de Sănătate”. Inaugurat în 23 august 2021, acest proiect a fost un succes real în rândul clujenilor, care puteau alege să facă sport, mai bine zis genuflexiuni sau să se dea pe bicicletă staționară pentru a obține bilete gratuite pentru transportul în comun. Statistic, CTP anunță că au fost făcute peste 1,2 milioane de genuflexiuni, adică 120.000 de minute de mișcare.
În total s-au emis în cei aproape cinci ani de la inaugurare 220.000 de bilete gratuite. Un alt proiect de succes a fost cel în care clujenii primeau bilete în schimbul PET-urilor, înainte de era RetuRO. În 2022, în total au fost oferite 240.00 de bilete gratuite clujenilor, obținute în urma reciclării a 3,6 milioane ambalaje de plastic, aluminiu sau sticlă.
În 2023 au fost colectate 700 de tone de reciclabile, respectiv 10 milioane de ambalaje, fiind acordate 548.843 de bilete gratuite. În 2024 numărul a scăzut la 478.576 de bilete gratuite. Un proiect care nu a avut succes, în schimb, a fost inaugurarea unor linii de noapte. Astfel, începând din 1 iulie 2023, CTP a extins transportul de noapte prin introducerea liniilor 54N, 5N și 25N. „Cu toate acestea, în fiecare an aceste linii au generat pierderi Companiei de Transport Public, nefiind utilizate de călători pentru acoperirea costurilor”, au transmis reprezentanții CTP.
De asemenea, în perioada 2023 - 2025 au fost inaugurate linii noi și extinse alte linii existente, la solicitarea publicului călător. Liniile extinse sunt 37 (până la limita vestică a parcului Tetarom I), linia 44 (până pe strada Soporului) și linia 34 (prin prelungirea traseului peste Podul Răsăritului).
Liniile noi apărute sunt 56 (care leagă Dâmbul Rotund de Piața Mihai Viteazul), linia 57 (care leagă cartierul Între Lacuri și Gheorgheni) și linia 57 L (care leagă cartierul Între Lacuri, Gheorgheni, Someșeni și merge până la Emerson).
9 Comentarii
In 30 de minute ajungi pe jos in toate cartierele din Cluj, daca pleci din centru. Compania de transport nu trebuie să calculeze profitul pe ore ci în ansamblu. Câți oameni circula de exemplu între 21 și 23? Eu zic ca f multi. Mereu sunt pline stațiile la final de program, lumea se grăbește să prindă ultimul bus. Extinderea programului standard cu 30-60… Citeste mai departe
Apar periodic articole privind agresiunile din autobuze. Niciodată CTP nu a luat o poziție, nu au dat nici o declarație prin care să spun ce măsuri se iau. Cine mai riscă să meargă cu autobuzul mai ales noaptea?
Povești vânătorești, călători sunt și în timpul săptămânii, nu doar vinerea
Ar face bine dl Liviu Neag împreună cu staff-ul CTP să urmărească din "umbră" lucruri de natură mai importantă, și anume acuma de la 1 iunie cum a venit vara, mulți șoferi de-ai lor ne transportă în mijloacele de transport în căldură, stăm cu geamurile închise în căldură,… Citeste mai departe
la numarul de ambalaje reciclate au pus la socoteala paharele de unica folosinta?
Apoi altele se duc la o cafea pana la mall sau doar sa se plimbe in mall sau sa ia nimikuri.
Liniile de noapte sunt pe pierdere fiindca sunt scumpe, rare si pe traseu incomod. Daca iesi de la carciuma din centru ajungi acasa mai repede pe jos decat cu autobuzul de noapte. Si daca ai bani de carciuma in centru, ai bani si de taxi, si nu ai o jumate de ora sa astepti autobuzul care il iei la 1 km de crasma si te lasa la 1 km de acasa. De exemplu… Citeste mai departe
@x: La fel si de la gara in Manastur. Ajungi mai repede pe jos decat cu liniile de noapte.
Deci unde e gratis, merge lumea. Unde e cel mai scump, nu.
Cat a costat acest studiu?
@Nelu: A fost gratis...