Boc promite acum extinderea trenului metropolitan până la Gârbău: Vom acoperi 50 de km în jurul Clujului


Primarul Emil Boc susține că traseul trenului metropolitan s-a extins de la Baciu până la Gârbău. 

Economia noastră nu mai trebuie să fie legată numai de municipiu. Trebuie să gândim în termeni metropolitani, de la Gilău la Jucu. Adică, vedem și proiectul nostru cu trenul metropolitan și am extins la propunerea consultantului, care a spus că de ce nu mergem câțiva km de la Baciu spre Gârbău și să includeți și comuna aceasta, pentru că descărcarea pe autostradă de la Nădășel și crearea acolo a unui park and ride cu posibilitatea ca oamenii să își lase mașina acolo, va ajunge mai repede de acolo decât din Gilău, Florești sau Apahida.  

Am discutat cu primarul din Gârbău și ne-a dat răspuns pozitiv. Vom include și primăria din Gârbău în proiectul de tren metropolitan și metrou”, a spus primarul Emil Boc.

Vom face stații noi și la Gârbău, și la Tetarom, și la Aeroport și la Piața 1 Mai, la Clujana. Se vor cumpăra vagoane și se va stabili un operator și va fi un program inclus în mersul trenurilor”, a mai afirmat primarul Emil Boc.

Viitorul arată că vom acoperi peste 50 de km în jurul Clujului. Se va rezolva și problema de la Tăietura Turcului. Am reușit rezolvarea pasajului de 25 de milioane de euro, care este inclus în proiectul de electrificare a căii ferate de la Cluj la Episcopia Bihorului”, a mai afirmat Emi Boc.

Trenul metropolitan este la fază de creion și hârtie, pentru că nu s-a terminat nici studiul de fezabilitate. În noiembrie 2020, a intrat în dezbatere la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei proiectul trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou); investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin #POIM 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (#PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (#MTIC), precum și din alocații de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații.

Studiile pentru tren și metrou costă aproape 8 milioane de euro și ar urma să fie terminate în acest an. 

Comentarii Facebook