Au trecut peste 2 luni din momentul în care un copil a fost lovit de un Mustang în centrul Clujului, pe trotuar. USR acuză Primăria că nu ia măsuri

Măsurile pentru creșterea siguranței rutiere în jurul unităților de învățământ din Cluj-Napoca au revenit în atenția Consiliului Local, după ce consilierii USR au acuzat întârzieri în implementarea intervențiilor anunțate de administrația locală în urma accidentelor grave petrecute în apropierea școlilor. Discuțiile au fost reaprinse în contextul incidentului de pe strada Avram Iancu, din centrul municipiului, unde un elev a fost lovit de un autoturism care a pătruns pe trotuar.

USR reclamă întârzieri la măsurile de siguranță din jurul școlilor. Primăria promite o analiză în ianuarie


Consilierul local USR Alexandra Oana a susținut că, deși Primăria a realizat unele intervenții punctuale în preajma anumitor școli, proiectul anunțat public pare să stagneze. Potrivit acesteia, măsurile promise după accident, menite să reducă riscurile pentru elevi și pietoni, nu au fost implementate într-un ritm satisfăcător, iar lipsa unei strategii clare și a unui calendar public generează nemulțumiri în rândul părinților și al comunității.

După accidentul de pe Avram Iancu, municipalitatea a anunțat că va introduce o serie de intervenții pentru creșterea siguranței rutiere: treceri de pietoni supraînălțate, limitări de viteză, elemente suplimentare de semnalizare, măsuri de calmare a traficului și reconfigurări ale spațiului public în jurul școlilor. De asemenea, Primăria a vorbit despre extinderea conceptului de „străzi sigure” și prioritizarea pietonilor în zonele frecventate de copii.

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, în cadrul ultimei ședințe de Consiliu Local, că o parte dintre aceste măsuri au fost deja aplicate la „cele trei școli discutate public după accident”, în special prin realizarea de treceri de pietoni supraînălțate. Acesta a explicat că administrația locală urmează să evalueze eficiența intervențiilor printr-o analiză realizată în condiții reale de trafic.

Dan Tarcea promit o analiză, care „va fi făcută” în ianuarie 2026


„După ce facem o analiză vom putea lua și alte decizii. Analiza va fi realizată în condiții reale de trafic, după vacanța de iarnă, să vedem ce îmbunătățiri au adus aceste măsuri. În luna ianuarie o vom face, vom învăța, vom îmbunătăți și vom organiza o ședință comună cu toate părțile implicate”, a declarat Dan Tarcea.

Printre măsurile stabilite la nivel local se numără montarea de garduri metalice în apropierea școlilor, suprainălțarea trecerilor de pietoni acolo unde configurația zonei permite, instalarea de stâlpișori pentru creșterea vizibilității pe trotuare și limitarea vitezei la maximum 30 km/h în zonele școlare. Părinții și asociațiile civice au cerut, suplimentar, prezență sporită a Poliției Locale la orele de vârf, controale mai stricte privind viteza și programe constante de educație rutieră.

Datele Inspectoratului Județean de Poliție arată că, în prima jumătate a anului 2025, accidentele rutiere au rămas o problemă majoră în județul Cluj, cu zeci de persoane rănite grav și numeroase decese, neadaptarea vitezei fiind una dintre principalele cauze. În acest context, presiunea publică asupra autorităților locale pentru accelerarea măsurilor de siguranță în jurul școlilor continuă să crească, conform Actual de Cluj.

Comentarii Facebook