Așa se parchează pe la Cluj-Napoca - FOTO


Parcările din Cluj-Napoca sau, mai precis, lipsa acestora este o problemă cu care clujenii se confruntă zilnic. Aceștia au nevoie să circule cu mașina personală, însă conducerea municipiului nu vine în sprijinul lor cu mai multe parcări, ba chiar încurcă mai mult, prin creearea zonelor pietonale, a străzilor cu un singur sens sau îngustarea drumurilor pentru pistele de biciclete.

Astfel, clujenii sunt forțați să vină cu fel și fel de soluții și să improvizeze parcări „acolo unde nu-s”. Cu toate că știu că încurcă pietonii și că e ilegal, aceștia preferă să primească o amendă, decât să-și parcheze mașina la kilometri întregi distanță de locul de muncă. 

WhatsApp Image 2021-03-17 at 10.58.23 (1).jpg

Această mașină este parcată pe strada Regele Ferdinand din centru și se vede clar că pietonii nu sunt mulțumiți de alegerea făcută de șofer.

WhatsApp Image 2021-03-17 at 10.58.23.jpeg

Un alt șofer „ingenios” a ales să parcheze tot pe trotuar, în zona Consulatului Maghiar din Piața Unirii.

WhatsApp Image 2021-03-17 at 10.59.41.jpg

Jurnalistul clujean Ovidiu Cornea a avut o postare virulentă la adresa managerilor orașului, care i-au dus pe șoferi în punctul în care nu mai au unde parca. 

Aș vrea să văd primarul, viceprimarii și directorii din Primăria Cluj că fac proba cetățeniei pe domeniul parcări. Le recomand zona Mihai Viteazu și a tuturor străduțelor din jur și dezinstalarea aplicației roller coaster - care știu că se promova la unul din evenimentele de vitrină ale orașului - pentru că se vor roti 20-30 de minute, după care pot decide să parcheze cu două roți pe un trotuar, pe unde nu circulă mai nimeni, dar de unde vajnicii subordonați de la RADP le vor ridica, cu ușurință, mașina.

Edilii vor fi recunoscuți și probabil vor ieși basma curată, e mult mai simplu să ridici mașina lui Gigel, Costel sau Mărioara. Nervii și timpul lor nu se mai decontează, important e ca poporul să știe că nu poți parca mai nicăieri.  

Până atunci, autorizațiile de clădiri de birouri în centru au curs, "Clujul fără mașini" e un proiect numai bun de PR în cheie UE, pt că, ce să vezi, Clujul a ajuns la saturație automobilistică. O fi ajuns și nu sunt promotorul transportului motorizat în oraș, cu orice preț; din contră, îi provoc oricând pe oricare din gospodari la ture de mers pe jos și alergat, dar pe de altă parte administrația a văzut în fiecare an creșterea nr de autoturisme din oraș și a închis ochii. Practic e tot un model Florești, nu atât de strident, unde setea de dezvoltare a luat-o mult înaintea infrastructurii. 

Când călătorești la bunul plac cu avionul, stai în centru, sau mașina de serviciu te poartă pe unde vrei - mai e și câte o pauză pt o baie de popularitate pe bus, primarul e unul de-al nostru, vorba aia - e simplu să faci politici "eco not ego". Oau, ați dat frumos asta, domnule primar!

Ego, Ovidiu Cornea, neinspiratul care a făcut o excepție și a îndrăznit să vină în centrul Clujului cu mașina. Promit că voi face tot ce pot să nu se mai întâmple! Ioi, dar unde pana mea parchez deseara, la bloc? Numărul de ture e cam același ca în centru, noroc că sunt mai lungi și nu te ia așa amețeala...”, a scris jurnalistul.

Opinia acestuia este resimițită de oricine ajunge cu mașina în centru și se lovește de haosul lui Boc și de vorbele acestuia: ”Ne pregătim încet dar sigur să trecem în epoca post mașină”.

În parcarea de la Matei Corvin, parcarea a costat 8 lei pe oră, 16 lei pe două ore, iar apoi fiecare oră costă 16 lei.

Comentarii Facebook