Duminica 5 Februarie

Agresivitatea și violența în școli nu au apărut peste noapte! Doi copii de clasa a 5-a s-au bătut la școală până au distrus o ușă


Un caz șocant a avut loc într-o școală din Baia Mare. Un băiat și o fetiță de clasa a 5-a, s-au bătut de față cu toți colegii, până au distrus o ușă. Agresivitatea și violența în școli n-au apărut peste noapte, indiferența naște violență, însă autoritățile nu par să se implice prea mult în stoparea acestui fenomen.

Doi elevi de clasa a V-a  au fost filmați în timp ce se băteau sub privirile îngrozite ale colegilor. În altercația care a avut loc a fost  la Școala Generală nr. 4 din Baia Mare a fost distrusă și ușa de acces în sala de clasă. Părinții elevilor au aflat despre bătaie însă nu au dorit să depună plângere. Astfel că poliția nu a demarat nicio anchetă. Totul s-a „rezolvat” la nivelul unității de învățământ, notează Antena 3.

Subliniem că peste 200.000 de copii suferă de bullying în şcoli, adică experimentează excludere, umilire, ameninţări, violenţă fizică şi verbală, iar jumătate din copiii României sunt la risc de sărăcie şi excluziune socială, cu şanse reduse de a-şi construi un viitor. Mai mult decât atât, datele Comisiei Europene menţionează explicit apartenenţa la mediul rural ca factor de risc educaţional, cu impact direct în abandon şcolar, absenteism şi rezultate şcolare slabe. 

Bullying-ul este o formă de hărţuire repetată care se manifestă în diferite forme: verbal, fizic, social şi, mai nou, prin cyberbullying, pe internet. În mod cert, școlile din România au nevoie de mai multe programe educaționale pentru prevenirea bullying-ului. Bullying-ul nu este doar ceva punctual, o ceartă trecătoare între doi elevi. Acest fenomen se extinde în timp, creând o întreagă rețea între agresor, victimă și martori, și se perpetuează, avînd efecte pe timp îndelungat. Ulterior, aceste efecte se transformă în traume emoționale în viețile de adult ale tuturor celor implicați. Pentru prevenirea bullying-ului este foarte importantă și creşterea capacităţii cadrelor didactice de soluţionare non-violentă a conflictelor în rândul elevilor, prin toleranţă, înţelegere şi respect. 

Comentarii Facebook