Luni 3 Octombrie

Ouăle de prepeliță: proprietăți, beneficii și valoare nutritivă


Mai mici decât ouăle de găină și cu un gălbenuș mai închis la culoare, ouăle de prepeliță sunt o adevărată delicatesă care se remarcă prin conținutul ridicat de proteine și conținutul aproape inexistent de carbohidrați. De fapt, conținutul lor energetic este mai mare decât cel al ouălor de găină, în ciuda dimensiunilor mai mici.

Ouăle de prepeliță sunt un produs din ce în ce mai răspândit în gastronomie, iar prepararea lor este identică cu cea a ouălor de găină: pot fi prăjite, fierte, poșate, etc. De asemenea, deși prezența lor în piețe este obișnuită pe tot parcursul anului, ouăle sunt depuse între mai și sfârșitul lunii iulie.

Valoare nutrițională (la 100 de grame):

  • Calorii: 155 kcal
  • Carbohidrați: 0.41 g
  • Grăsimi: 11,2 g
  • Proteine: 13.05 g
  • Colesterol: 844 mg
  • Calciu: 64 mg
  • Fosfor: 226 mg
  • Potasiu: 132 mg

Conțin, de asemenea, vitaminele A și complexul B.

Proprietăți și beneficii

Ouăle de prepeliță sunt o sursă de energie bogată în proteine cu valoare biologică ridicată. Acestea sunt esențiale pentru întreținerea organismului și pentru dezvoltarea mușchilor și a creierului.

În plus, acestea provoacă, în general, mai puține alergii decât ouăle de găină. Cu toate acestea, ele conțin o anumită cantitate de grăsimi și colesterol, ceea ce înseamnă că trebuie consumate în cadrul unei diete sănătoase și echilibrate, dar nu trebuie să se abuzeze de ele.

Pe de altă parte, conținutul lor de calciu și fosfor este esențial pentru menținerea sănătății oaselor și a dinților.

Ouăle de prepeliță furnizează, de asemenea, vitaminele necesare pentru buna funcționare a organismului și a sistemului imunitar. În cazul vitaminei A, aceasta permite formarea țesuturilor moi, precum și întreținerea pielii, în timp ce complexul B favorizează întreținerea sistemului nervos și ajută la formarea globulelor roșii din sânge.

Au mai multe proteine

Ouăle de prepeliță au un conținut mai mare de proteine în comparație cu cele de găină. Adică 13,1 g față de 12,5 g la 100 de grame.

Au mai mult acid folic

Această componentă este implicată în formarea țesuturilor materne în timpul sarcinii și în creșterea fătului. Este demn de remarcat faptul că are 66 mcg, comparativ cu 50 mcg în ouăle de găină.

Au mai mult fier

Ouăle de prepeliță au aproape de două ori mai mult fier decât cele de găină. Acest mineral ajută la formarea celulelor roșii din sânge.

Ouăle de prepeliță sunt un aliment foarte hrănitor și sănătos. Deși sunt mai mici decât cele de găină, au un gust asemănător, iar atunci când sunt comparate la nivel nutrițional sunt ușor mai bogate în calorii și bogate în nutrienți precum calciu, fosfor, zinc și fier.

Ajută la prevenirea anemiei

Aceste ouă cresc masa musculară, deoarece sunt o sursă bună de proteine și favorizează hipertrofia musculară. mențin sănătatea vizuală, deoarece sunt bogate în vitamina A, în plus, ajută la îmbunătățirea memoriei și a învățării. Previn apariția unor boli precum Alzheimer sau demența.

Ajută la îmbunătățirea memoriei și a învățării

Deoarece ouăle de prepeliță sunt bogate în colină și seleniu, nutrienți esențiali care intervin în sistemul nervos și previn apariția unor boli precum Alzheimer sau demența, îmbunătățesc memoria și facilitează procesul de învățare, deci sunt ideale pentru elevi și studenți, dar și pentru vârstnici.

Întăresc sistemul imunitar

Ouăle de prepeliță întăresc sistemul imunitar, deoarece sunt bogate în antioxidanți și seleniu, care ajută la creșterea apărării organismului

Întăresc oasele și dinții

Deoarece sunt bogate în vitamina D, care favorizează absorbția calciului în intestin, precum și a fosforului.

Contraindicații pentru consumul de ouă de prepeliță

Ouăle de prepeliță nu sunt recomandate persoanelor cu afecțiuni hepatice sau persoanelor care sunt alergice la proteine, deoarece este ușor să aibă simptome de intoxicație.

Trebuie știut că, la fel ca alte alimente, orice exces este dăunător. În cazul ouălor de prepeliță, consumul de prea multe ouă se traduce prin 5 ouă pe zi și ar putea duce la probleme precum creșterea colesterolului din sânge și boli cardiovasculare. Ideal este să nu consumați mai mult de 3 ouă pe zi.

Trebuie să țineți cont de faptul că aceste ouă au un procent mai mare de colesterol decât ouăle de găină. Ca să nu mai vorbim de faptul că ouăle de prepeliță sunt mai mici și conțin aproape aceleași grăsimi și calorii ca și celelalte ouă.

Cum să gătești ouă de prepeliță 

Se pune puțină apă la fiert într-o oală cu un praf de sare. După ce începe să fiarbă, se introduc ouăle de prepeliță, unul câte unul și foarte ușor. Acoperiți oala și gătiți-le timp de 3 până la 5 minute. 

Cum să le decojești

Pentru a decoji mai ușor ouăle de prepeliță, după ce sunt fierte, scufundați-le în apă rece și lăsați-le să stea câteva minute. După ce a trecut timpul, scoateți-le și puneți-le pe o planșetă, făcând cu mâna mișcări circulare cu puțină presiune, iar când coaja s-a crăpat, scoateți-o. 

O altă modalitate este de a le pune într-un borcan de sticlă cu apă rece până când sunt acoperite, se acoperă și se agită energic. Se scot ouăle și se curăță de coajă.

Comentarii Facebook