Duminica 17 Octombrie

Tunelul din Piața Mărăști, RESPINS de Primăria Cluj-Napoca și arhitecți: Nu sunt bani și tunelul atrage mai mult trafic


Un activist a ridicat în discuție necesitatea unui tunel în Piața Mărăști, chiar și pentru a reduce zgomotul și nebunia din trafic. Propunerea a fost făcută la Dezbatere publică CIIC de reamenajare a Pieței Mărăști.

Aș vedea în zonă un tunel dinspre Aurel Vlaicu, până la intersecția cu Crinului, nu neapărat pentru fluidizare, dar nu aș dori să vedem coadă în sensul giratoriu. Așa cum e acum, va fi o coadă permanentă. Planșele prezentate ne duc cu gîndul la o zi liniștită de august, dar acolo va fi trafic infernal. 

Dacă facem un tunel prin decopertare l-am face și dinspre Aleea Bibliotecii spre strada Fabricii. Ca pieton aș vrea mai multă liniște, iar tunelul ne-ar putea asigura acest lucru.

Am văzut cum e la Viena. Acolo am văzut că prin foarte multe intersecții se merge asa. Să facem un proiect pentru generatiile viitoare”, a semnalat activistul Adrian Costina. Acesta a lăudat propunerea de relocare a benzinăriei OMV și a magazinului Profi. 

Ovidiu Cîmpean, directorul de dezvoltare a Primăriei Cluj-Napoca, a spus că nu sunt bani europeni alocați pentru tunel. ”Nici pe programul 2014 - 2020 și nici pe 2021 - 2027 nu se arată oportunitatea de a se finanța un tunel”, a replicat scurt acesta.

Arhitectul Planwerk, Tudor Pănescu, a intrat în detaliu și a spus că tunelul numai ar atrage mașini. 

A existat o idee de tunel, dar acestea sunt gândite pentru a fluidiza traficul auto nu să facio inducție de trafic auto. Muți problema din sensul giratoriu spre Sfîntul Petru, unde capacitatea Bulevardului 21 Decembrie este limitată. Presiunea trebuie limitată, presiunea traficului auto, de aceea sunt proiecte în derulare cum e proiectul de pe traseul căii ferate (Câmpul Pâini, ca drum secundar) sau centura metropolitană. Nu cred că poți elimina complet imaginea mașinilor”, a spus arhitectul Tudor Pănescu, din partea Planwerk.

Ovidiu Cîmpeanu a intervenit pe final și a spus că soluția este centura metropolitană, pentru că traficul atrage trafic, așa cum s-a arătat în studiile făcute de Primăria Cluj-Napoca.

Comentarii Facebook