Salubritate Florești: Pentru plata deșeurilor trebuie completată o declarație fiscală

 

Floreștenii, persoane fizice care locuiesc la case sau în locuințe colective, precum și persoanele juridice, sunt invitaț a completa declarațiile fiscale privind stabilirea taxei de salubrizare.

 

După cum deja se știe, la începutul lunii trecute, la solicitarea Primăriei Florești, Adunarea Generală a Asociaților din ADI Gelu Voievod, entitatea care în 2009 a delagat serviciul de salubritate pe patru comune către SC Quatro Eco Salub, a decis cu unanimitate suspendarea acestui contract pe o perioadă de maxim 90 de zile, pe raza UAT Florești. Motivele le cunoaștem cu toții, fostul operator fiind efectiv incapabil a-și respecta programul de ridicare asumat prin contract, care ajunsese de la 2 ridicări pe săptămână la una pe lună. După suspendare, am demarat o procedură specială de achiziție conform legislației în vigoare și am semnat un contract cu un alt operator, SC StrictPrest SRL. Rezultatul a fost imediat: Floreștiul a fost curățat de deșeuri în 3 zile, iar de atunci ritmul de ridicare este constant, de 2-3 ori pe săptămână. De asemenea, foarte important, prețul a scăzut cu 20%, ajungând la 6,5 lei la persoane fizice, respectiv 60 lei /mc la persoane juridice. De atunci am solicitat către Quatro Eco Salub, printre altele, un business plan, raport de activitate pe anii trecuți, o justificare tehnico-economică a solicitării de majorare tarif, etc. De asemenea, prin votul Consiliului Local, s-a demarat un audit la firma unde acționar e însuși Consiliul Local Florești. În funcție de răspunsuri se vor realiza pașii următori: reziliere contract, demarare licitație pentru operator, reluare contract cu firma anterioară, o nouă suspendare. Singurul interes al administrației publice locale floreștene este ca Floreștiul să fie curat. Și, iată, se poate, chiar și la un preț mai mic.

 

În ceea ce privește plata serviciului de salubritate, îi invit pe floreșteni ca în perioada următoare să completeze și să depună declarațiile fiscale privind stabilirea taxei de salubrizare. Acestea se găsesc în cadrul HCL 21/2017 (document ce aprobă Regulamentul de stabilire și aplicare  taxei speciale de salubrizare), act disponibil pe site-ul primăriei, sau la sediul primăriei. Declarațiile se pot depune fie direct la Primărie, fie se pot trimite prin poștă, la adresa  salubritate@floresticluj.ro, fiind necesar a fi însoțite de o copie după actul de identitate. Plata serviciului se va face direct la Primărie, prin numerar la caserie, sau via mandat poștal sau online. Detaliile sunt disponibile în Regulamentul de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare. Pe scurt: e nevoie de completarea declarației, iar plata cuantificată începând cu 10.02.2017, se face direct, personal, la administrația locală și nu via cheltuieli de bloc. Și, important, tariful a scăzut”, a explicat primarul comunei Florești, Horia Șulea.

Comentarii Facebook