Primul tronson al Centurii Metropolitane, cel cu 6 benzi în Florești, va avea câștigător în luna iulie


Primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului, cel de 2 km, dintre Florești și Cluj-Napoca, va avea un câștigător în luna iulie, dacă nu vor fi contestații. 

Drumul de la intrarea din Cluj-Napoca dinspre Florești va fi lărgit la 6 benzi. La această licitație au depus oferte 6 firme. 

Primul tronson din centura metropolitană este în procedura de licitație. Acum se derulează procedura de evaluare a ofertelor. Sunt șase firme care au depus oferte. Potrivit estimărilor, până la mijlocul lunii iulie vom avea desemnat câștigătorul sau este posibil să fie anunțat și mai rapid, în funcție de clarificările care vor fi solicitate. 

După ce vom avea desemnat câștigătorul acestei licitații, proiectul va intra în procedurile specifice, contestare. 

În cazul unor asemenea proiecte, lucrările efective durează 20% din timpul inițial, adică etapa execuției, în timp ce perioada pregătirii documentației este mai mare. 

Același lucru se întâmplă la nivel internațional, etapa de avizare, de stabilire a traseului și celelalte etape specifice durează mai mult. Ca să nu mai vorbim de sursele de finanțare, pentru centura fondurile sunt de peste 1,1 miliarde de euro”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la radio.

Din păcate pentru următoarele două tronsoane nu a licitat nimeni, cel mai probabil din cauza prețului prea mic de start. Acum, cele două tronsoane au fost unite și se reface licitație, fiind majorat și prețul. 

Costul total al proiectului este de 1.145.879.685,65 de euro, față de 998.547.953,25 de euro cât s-a estimat inițial.

Legat de celelalte două tronsoane din proiect, care au fost comasate, avem deja trimis către ANAP proiectul centurii, care a intrat în procedura de verificare. 

Anunțul de licitație va fi publicat în maximum 10 zile prin Sistemul electronic de achiziții publice. 

Am actualizat prețul cu rata inflației. Față de valoarea inițială avem 147 milioane de euro bani fonduri suplimentare. Am unificat cele două tronsoane de centură, astfel încât să fie făcută o singură organizare de șantier, nu două. Sunt introduse în caietul de sarcini toate clarificările solicitate la licitația anterioară. Deci, nu sunt motive de a nu participa, doar capacitatea companiilor de a face acest proiect”, a încheiat Dan Tarcea.

Comentarii Facebook