Joi 29 Iulie

Precauție! Dovada că nu avem încă finanțare pentru METROU CLUJ, TREN METROPOLITAN și CENTURA METROPOLITANĂ


Deputatul de Cluj Radu Moisin a depus o interpelare adresată ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, prin care întreabă care este ”Situația obiectivelor majore ale Clujului în Planul Național de Redresare și Reziliență”.

Dezvoltarea foarte rapidă Municipiului Cluj-Napoca din ultimii ani de zile pe toate planurile - economic, educațional, sanitar, turistic, cultural - a dus la necesitatea realizării rapide a unor noi proiecte majore de infrastructură publică.

Municipiul Cluj-Napoca s-a dezvoltat atât de mult pentru că a pus accentul pe proiectele de investiții, derulate în special cu fonduri europene.

Toate formațiunile politice din Coaliția de guvernare, PNL, USR-PLUS și UDMR au promis în campania electorală de la alegerile parlamentare sprijinul pentru obiectivele esențiale de dezvoltare ale Municipiului Cluj-Napoca și ale Județului Cluj1.

Ținând cont de proiectul aflat în dezbatere publică privind Planul Național de Redresare și Reziliență, precum și de faptul că multe proiecte de infrastructură au o puternică componentă verde/ecologică, doresc să vă adresez următoarele întrebări:

1. Care este poziția dvs. față de includerea/menținerea în PNRR a următoarelor obiective strategice: Spitalul Regional de Urgență Cluj; Conectarea Autostrăzii Transilvania cu Centura Ocolitoare Vâlcele-Apahida; Electrificarea și modernizarea Liniei de Cale Ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor; Metroul Cluj-Napoca; Centura Metropolitană a Municipiului Cluj-Napoca (Drumul TransRegio Feleacu 35); Trenul Metropolitan Cluj?”, se arată în interpelarea deputatului. 

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a precizat că ”Finanțarea investițiilor din fonduri europene în perioada 2021-2027 se va realiza din programele operaționale sau din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aceste documente programatice aflându-se în negociere cu Comisia Europeană.

În ceea ce privește proiectele de investiții la care faceți referire, vă informăm că portofoliul de proiecte propus la finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență nu este aprobat, aflându-se într-un larg proces de consultare, în vederea validării.

La această dată, obiectivele majore din zona Municipiului Cluj-Napoca/Județului Cluj au propuse următoarele surse de finanțare:

⦁ Spitalul Regional de Urgență Cluj - finanțare din Programul Operațional Sănătate 2021- 2027;

⦁ Conectarea Autostrăzii Transilvania cu Centura Ocolitoare Vâlcele-Apahida - propunere pentru finanțare PNRR;

⦁ Electrificarea și modernizarea Liniei de Cale Ferată Cluj-Napoca-Episcopia Bihor - studiul de fezabilitate a fost finanțat din Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, iar lucrările sunt propuse pentru finanțare PNRR;

⦁ Metroul M1 Cluj-Napoca - propunere pentru finanțare PNRR”.

⦁ Centura Metropolitană a Municipiului Cluj-Napoca - propunere pentru finanțare PNRR;

⦁ Trenul metropolitan Cluj - propunere pentru finanțare PNRR.

Totodată, dorim să precizăm că, în conformitate cu prevederile regulamentelor Uniunii Europene privind PNRR, investițiile finanțate în cadrul PNRR au ca termen de finalizare luna august a anului 2026.

Menținerea acestor proiecte în propunerile pentru finanțare din PNRR depinde în mare măsură de modul în care ministerele de linie vor formula reformele din respectivele domenii de intervenții și de stabilirea obiectivelor de etapă și a țintelor finale de realizare a acestora.

În ceea ce privește proiectele de infrastructură rutieră sau feroviară care vor fi incluse în Programul Operațional Transport 2021-2027 vor fi stabilite la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport (DG OIT) fiind propusă ca Autoritate de Management pentru Programul Operațional Transport, în speranța că am răspuns întrebării dumneavoastră, vă mulțumesc pentru buna colaborare și vă asigur încă o dată, stimate domnule deputat, de toată considerația”, precizează Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Comentarii Facebook