Metroul Clujului va fi gata până în 2031! Boc nu știe cum vor fi săpate stațiile de metrou: ”Sigur va fi deviat traficul!” - VIDEO


Primarul Emil Boc a explicat pe etape când vor fi terminate primele stații de metrou și când va fi funcțional tot metroul, din Florești și până la podul Ira. Contractul pentru metrou va fi semnat în 25 mai. Culmea e că primele nouă stații trebuie numai finalizate, nu și să fie funcționale.

Până în 2026 vor fi terminate 9 stații de metrou, dar nu vor fi și funcționale

Primarul Emil Boc a spus că din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se va finanța realizarea a 9 stații de metrou, care nu trebuie să fie și funcționale. ”Din 2031 se va putea circula cu metroul. Până în 2026 trebuie să realizăm cele 9 stații, din cele 300 de milioane de euro, dar nu trebuie să fie și funcționale”, a declarat primarul Emil Boc (VIDEO mai jos). Astfel, până în 31 iulie 2026, trebuie să fie finalizat tronsonul de la strada Câmpului și până în Sopor, pentru care sunt alocați 300 de milioane de euro. 

A doua parte fi însemna legarea metroului de Florești și realizarea tronsonului din Mărăști spre Bulevardul Muncii, unde va fi depoul.

Emil Boc a adăugat că după 31 iulie 2026 se va lucra pe fonduri europene și pe fonduri guvernamentale, dar că proiectul nu poate fi blocat, pentru că Guvernul a garantat că îl va finanța. 

Toate cele 19 stații vor fi terminate până în 2031. Întrebat cum se vor realiza stațiile de metrou, având în vedere cât de înguste sunt spațiile din Cluj-Napoca, Emil Boc a spus că nu știe, dar că sigur traficul va fi deviat, așa cum s-a făcut și în altă parte. ”Am fost la Munchen. Și acolo continuă lucrările la metrou și zona respectivă este afectată din punct de vedere al traficului. Este de așteptat ca aceste lucrări, în zonele unde se fac stațiile, să determine restructurarea traficului, astfel încât să se facă așa cum s-au făcut și în alte capitale europene”, a declarat primarul Emil Boc.

Boc spune că metroul se va face pentru că Guvernul garantează că va aloca fonduri

Primarul Emil Boc a spus că Guvernul nu poate să nu aloce fonduri, pentru că a garantat acest lucru prin contract. Reporterul Știri de Cluj i-a arătat că au fost și alte situații când lucrările s-au oprit din voința politicului și l-a întrebat ”De ce acum va fi altfel?”, iar Emil Boc a explicat că e condiție pusă de UE, ca Guvernul să aloce fonduri în continuare.

Acest contract este ferm. Până în 2026, inclusiv, cei 300 de milioane sunt asigurați prin PNRR, iar în 2026 se încheie act adițional, obligație prevăzută în contract, pentru continuarea finanțării, din fonduri guvernamentale, europene și avem și noi o anumită contribuție locală.

În contractul actual nu se putea prevedea finanțare și după 2026, pentru că până atunci este PNRR -ul, dar este angajamentul prevăzut expres în contract, cu forță juridică obligatorie, de a asigura finanțare”, a declarat primarul Emil Boc.

Întrebat dacă are încredere că politicienii după 2026 se vor ține de cuvânt (având în vedere situația de la Autostrada Transilvania, unde contractul cu Bechtel a fost reziliat și lucrarea nu a mai fost făcută), Emil Boc a spus că ”la alte proiecte nu exista prevedere clară în contract. Acum avem un contract ferm al statului român, indiferent de cine este la guvernare. Atât între statul român și autoritatea locală, cât și între statul român și Uniunea Europeană. UE nu ar fi acceptat să bage 300 de milioane de euro, dacă nu avea asigurată continuitatea”, a mai spus Emil Boc.

Metroul Clujului va costa peste 2 miliarde de euro, la prețurile actuale. 

Comentarii Facebook