Metrou Cluj - Două asocieri din Turcia vor să construiască visul lui Boc. Cine sunt cei care au depus oferte


Metroul clujean ar putea fi construit, dacă lucrurile vor avansa, de o asociere de firme de construcții din Turcia. La licitația organizată de Primăria Cluj-Napoca au depus oferte două Asocieri. 

Mare veste mare, s-a încheiat licitația la "metrou", și avem înscrise două asocieri conduse de turci (Gülermak și Dogus) lungi cât un cârnați fiecare. 

1. Gülermak, Arcada, Alstom, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Sixense, EPC, Vertatel, TIAB, Total Business Land, DP Cons, Aqua Prociv, Prota Müheldislik, Yuksel, SC Logic IT, Danavi, SC Logic Consult

2. Dogus, Kontrolmatik, Sixense, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Inșaat, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik, Tekfen Inșaat, Tekfen Mühendislik, Pirotehnic OSD, Vertatel, Like Consulting.

Amândouă firme turcești sunt redutabile, cu peste 200 km de metrou construite la viața lor”, a comentat activistul clujean Szakats Istvan.

Acesta crede că sunt mari probleme pentru că metroul trebuie termina până în decembrie 2026 și lipsesc lucrurile importante. 

Dar studiile noastre de sol sunt pastă sărată, partea de arheologie pastă nefăcută, exproprierile pastă nefăcută, devierea traficului pastă inimaginabilă, și timp de proiectare și execuție, la nivelul science fiction. 

Plus, nu vom uita că liniuța de metrou M5 de la București (mai scurtă, și cu mai puține stații decât cea clujeană) a tot fost construită fo 10 ani, și încă tot nu-i ce trăbă. Și noi pretindem că o să facem mai mult, într-o treime din timp.

Deci întrebarea e una: acum că ne-am procopsit cu ei, cum scăpăm de turci?  Poi, prin descalificare, și anume pe baza că totuși nu-s bani. Conform SEAP,

1. “Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul ca semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după semnarea contractului de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este pana la 31.12.2022” și 

2. "În cazul în care, indiferent de motive, ctr. de finanțare nu se va semna, Autoritatea Contractantă, după primirea notificării din partea autorităților competente cu privire la neacordarea finanțării, își rezervă dreptul de a anula procedura în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare”, a mai spus Szakats Istvan.

Acesta a fost acuzat de primarul Emil Boc că nu vrea binele Clujului și i-a îndemnat pe clujenii care stau în trafic să i se plângă activistului și să îi ceară lui soluții. 

Boc e în război cu activiștii civici care îi critică Metroul: Ăștia nu-s clujeni! Dacă stați în trafic, să îi sunați pe ei

Comentarii Facebook