Mesajul unui orășean: Clujul, un Bucuresti mai mic. Are sau nu dreptate?

 

Un clujean tratează într-o scurtă scrisoare principalele probleme ale orașului pe care autoritățile refuză să le vadă, dar care se vor adânci o dată cu trecerea timpului.

 

Trafic infernal, aglomeratie pe strazi, aglomeratie in autobuze, aglomeratie peste tot, trotuare si strazi principale ca dupa razboi pline de denivelari, gropi si zeci de petice! Aceasta aglomeratie aparuta mai ales in ultimii 5 ani este acompaniata de aproximativ 2 ani de mizerie, haos, nervi si incapabilitatea primariei! Intr-adevar Clujul la baza lui nu este “construit” sa fie o metropola! Clujul a fost un oras relativ mic spre mediu, iar o data cu trecerea anilor observam ca devine o adevarata metropola pe care primaria incepe sa o scape de sub control!”, scrie clujeanul pe site -ul domuleprimar.ro.

 

Infrastructura Clujului:

 

Drumurile, din constructie sunt inguste, cu aproximativ 2 benzi, poate 3 in unele zone! Acest lucru face ca intreg traficul sa fie infernal si uneori paralizat! Parcarile sun foarte aglomerate! Zonele unde este interzisa parcarea autovehiculelor este intotdeauna plina de masini, astfel daca mergi pe jos trebuie sa faci tot timpul slalom sau sa mergi pe soseaua de masini!

 

Troleibuzele si autobuzele circula exagerat de greu!

 

Pentru a ajunge dintr-un capat al orasului pana in celalalt capat (Clabucet - Ira) , adica aproximativ 8 km, ai nevoie de troleibuzul cu nr. 6, ai nevoie de niste nervi de otel, rabdare la stopurile amplasate din 50 m in 50 m(cica pentru fluidizarea traficului), rabdare la zecile de frane, claxoane ale troleibuzului si blocari in traficul infernal si bineinteles mai ai nevoie de aproximativ 50-60 de minute!

 

De ajuns acolo cu masina, nici nu se pune problema deoarece echivaleaza cu transportul in comun + multi bani pe carburant, nervi in trafic, risc mare de accident cu fel de fel de melteni prin trafic! A mai ramas de folosit bicicleta ca in alte oras europene civilizate! Dar intrebarea este: Se poate folosi si bicicleta in mod corespunzator? NU! Piste putine + pe trotuar nu poti merge ca si ala e mic si aglomerat de oameni, pe sosea nu poti ca e aglomerat de traficul masinilor, troleibuzelor si autobuzelor! Intr-adevar se poate ajunge cu bicicleta, dar este foarte dificil si cu riscul de a te accidenta un meltean din trafic este destul de ridicat!

 

In alte orase europene, aceasta distanta de 8 km de care vorbeam mai sus, o poti face in 20-30 de min cu masina, metroul sau autobuzul. Bineinteles in Cluj aceasta distanta o faci aproximativ intr-o ora! Cred ca si cu caruta o faci mai repede!”, a mai punctat bărbatul.

 

Cum ar trebui să arate Clujul?

 

Visez la un centrul al orasului dedicat in proportie de 60% pietonilor, 20% mijlocului de transport in comun si 20% pistelor de biciclete!

 

Soselele de transport cu autovehiculele si motociclete ar trebui sa foloseasca niste rute ocolitoare fata de centrul orasului, mijloacele de transport in comun (autobuze, troleibuze, maxi-taxi) ar trebui sa aiba benzi expres delimitate fata de restul mijloacelor de transport, pentru a fluidiza traificul in comun fata de transportul cu autovehicolului.

 

As indrazni sa visez si la 2-3 linii de metrou, ceea ce este o idee SF in momentul de fata si cred ca si pentru urmatorii 20 de ani!

 

Cel putin trotuarele si strazile principale sa fie frumos asfaltate, ordonate si curate fara praf si mazga formata de ploaie + fara riscul de a te lovi o caramida picata din cladirile vechi!”.

Comentarii Facebook