Luni 27 Septembrie

Liviu Neag, șeful RATUC, l-a atacat pe Horea Uioreanu pentru că și-a asumat intrarea regiei în Florești și Baciu

 

Șeful Companiei de Transport Public (CTP) Cluj (fostul RATUC), Liviu Neag, a lansat acuze dure la adresa șeful CJ Cluj, Horea Uioreanu, în privința transportului județean.  

 

Domnul Uioreanu ar fi trebuit să ceară ARR anularea licenței de transport pentru Fany conform sentinței Curții de Apel Cluj, care a anulat hotărârea Consiliului Județean Cluj prin care au fost atribuite traseele județene de transport. Cei de la CJ Cluj spun că au trimis ARR cereri prin care să anuleze aceste trasee din zona metropolitană, dar de la ARR mi s-a spus că cererile sunt greșite. Pai dacă sunt greșite să le corecteze. Dar cu toții știm de ce nu se face nimic”, a reacționat Liviu Neag, după emisiunea Știri de Cluj LIVE, de joi seara.

 

Șeful CTP Cluj a comentat și acuzele lui Horea Uioreanu, care a spus că s-a pus o taxă specială în biletul RATUC pentru achiziția de mijloace de transport, autoritățile locale recunoscând că nu sunt pregătite pentru a prelua transportul județean. 

 

Vreau să îl asigur pe șeful CJ Cluj că CTP are mijloace de transport suficiente și că această taxă nu presupune majorarea prețului biletelor. Avem mijloace destule pentru a asigura transportul județean”, a spus Liviu Neag.

 

El va propune în adunarea Asociației Metropolitane de Transport Public Cluj, în ședința de vineri, 28 martie, ca primarii din Cluj-Napoca, Florești, Chinteni, Ciurila, Apahida și Feleacu să ia poziție și față de declarația lui Uioreanu, care a spus joi seara că el a venit cu ideea ca RATUC să asigure transport paralel. ”Se pare că acum este chiar mai bine în Baciu și Florești, unde RATUC circulă pe trasee mult mai bune, printre blocuri”, a spus Uioreanu.

 

Este un lucru neadevărat. Cred că primarii vor lua foc când vor auzi ce a declarat Horea Uioreanu. Eu le voi propune azi primarilor să ia poziție față de aceste afirmații”, a mai spus Liviu Neag.

 

Horea Uioreanu a declarat în emisiunea de joi seara, moderată de Delia Cărbune, că a trimis două adrese ARR pentru anularea licențelor, dar nimeni nu a luat vreo decizie. ”Voi continua să mai trimit adrese, dar decizia este la ARR, care are puterea de a anula licența de transport pe zona metropolitană”, a mai spus Uioreanu. 

 

Cronologia deciziilor privind anularea licențelor de transport județean:

 

- Decizia civilă nr. 1904/28.02.2014 a Curţii de Apel Cluj, prin care a fost soluţionat dosarul nr. 10434/117/2013 prin respingerea irevocabilă a cererii de suspendare a executării HCJ nr. 328/17 octombrie 2013, prin care a fost modificat Programul de transport public de persoane prin curse regulate în trafic judeţean pe anii 2014-2019, astfel încât, în prezent, acest act administrativ îşi produce toate efectele;

 

- Introducerea pe rolul Tribunalului Cluj, în data de 10 martie 2014 a acţiunii în contencios administrativ având ca obiect anularea parţială a Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj nr. 424/23.12.2013 de către instituţia Prefectului judeţului Cluj, în temeiul prevederilor Legii nr. 554/2004, urmare a exercitării controlului de legalitate (dosarul nr. 1372/117/2014);

 

- Suspendarea de drept a Hotărârii Consiliului Judeţean nr. 424/23.12.2014, începând cu data de 10 martie 2014, prin care a fost aprobată atribuirea licenţelor de traseu pentru traseele cuprinse în programul de transport public de persoane prin curse regulate în trafic judeţean pentru anii 2014-2019, ca efect al introducerii acţiunii în contencios administrativ de către Instituţia Prefectului judeţului Cluj urmare a exercitării controlului de legalitate. În consecinţă, şi licenţele de traseu atribuite pentru cele 42 de trasee care fac obiectul acţiunii formulate de Prefectul judetului Cluj sunt suspendate de drept, incepând cu data de 10 martie 2014;

 

- Sentinţa civilă nr. 2323/07.03.2014 pronunţată în dosarul nr. 767/117/2014 de Tribunalul Cluj, potrivit căreia, până la pronunţarea instanţei de fond cu privire la legalitatea HCJ nr. 328/17.10.2013, societatea Fany nu are dreptul de a oferi servicii de transport public pe traseele eliminate din programul judetean. Pentru identitate de ratiune, soluţia este aplicabilă şi în cazul celorlalte trasee eliminate din programul judeţean de transport;

Comentarii Facebook