Le-a luat 20 de ani ca să repornească licitația pentru Tunelul Meseș și alte 2 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania


Licitația pentru Tunelul Meseș și alte 2 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania a fost reluată, dar cu prețuri mult mai mari, pentru că s-au scumpit materialele de construcție. 

Marți, 07.02.2023, CNAIR a transmis spre publicare anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului - Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău”, precizează reprezentanții CNAIR.

Data limită pentru primirea ofertelor a fost stabilită în 06.04.2023.

Durata contractului este de 78 de luni și cuprinde 18 luni perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni.

Contractul va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operational Transport (POT).

Acest obiectiv, în lungime de 41 km, include numeroase lucrări de artă printre care 65 de viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.

Tunelul Meseș are două galerii cu 2 benzi de circulație pe sens în lungime de 2.89 km.

Aceste tronsoane sunt vitale pentru ca Autostrada Transilvania să poată fi legată de Vama Borș.

Proiectul Autostrăzii Transilvania a început în 2004, în timpul guvernării Adrian Năstase, care a și venit la începerea lucrărilor, alături de influenții Ioan Rus, ministrul de Interne, și Miron Mitrea, Ministrul Transporturilor, de la acea vreme. Despre tunelul de sub Meseș și traversarea muntelui spre Bihor s-a vorbit încă din 2003, la o conferință de presă susținut de Miron Mirtea și Adrian Năstase, chiar în Zalău, județul Sălaj. Ei bine, se împlinesc imediat 20 de ani de la acele zile și încă nu s-a făcut nimic. 

Comentarii Facebook